Eylül ayının sonuna yaklaşırken...
Eylül ayının sonuna yaklaşırken...
ABD'nin zar zor artırabildiği, Çin'in ise zorlandığı ve Japonya'nın da bu aralar artırmayı başaramadığı ihracat konusunda Türkiye'nin YÜZDE 3 civarında bir artış göstermesi azımsanmamalı.
Değerli meslektaşlarım
Her şeyden önce Sivas Kongresi'nin 100. yılı sebebiyle TİM olarak Sivas'ta yaptığımız ihracat rakam açıklaması etkinliğimize değinmek isterim.
Türkiye 100 yıl sonra yeniden bölgesel ve küresel risklerin tam ortasında. 100 sene önce kazandığımız Kurtuluş Savaşımızın bir benzerini bugün yine veriyoruz. Bu kez de milletimiz, devletimizin bekası için kenetlenmiş durumda. Bugün kazanacağımız zafer, ülkemizin gelecek 100 yılı açısından çok önemli.
Bu zafer bu kez üretimle, istihdamla, ihracatla kazanılacak.
İşte bu gerçeğin altını çizmek ve Sivas Kongresi'nin ruhunu yaşatmak amacıyla Ağustos ayında gerçekleşen ihracat verilerini Sivas'ta açıkladık. Verilen destek ve gösterilen ilgi kararımızın doğruluğunu göstermiş oldu. Milletimizle ve tarihimizle bir kez daha gururlandık.
Elbette ihracatla elde edilecek başarıların somut adımlarını ortaya koymak gerekiyor. Bu adımlardan en önemlisi ABD pazarındaki payımızın radikal şekilde artırılması. Ticaret Savaşları bağlamında bakıldığında bu hedef her zamankinden daha yakın. Hedef, ABD ile ticaret hacmimizi 100 milyar dolara taşımak. ABD Ticaret Bakanı Wilbur Ross'un ülkemize yaptığı çalışma ziyareti boyunca Sayın Bakanımız Ruhsar Pekcan, Sayın Bakan yardımcımız Tuna Turagay ve dış ticaret bürokrasimiz ile birlikte işte bu potansiyeli merkeze alan çok yoğun temaslarda bulunduk. Wilbur Ross'un Türkiye'de bulunduğu beş günün üçünde TİM olarak ABD'li ticaret bakanı ve ekibiyle çok değerli çalışma toplantıları yaptık.
Ticaret Bakanımız Ruhsar Pekcan, Cumhurbaşkanımızın ABD'ye yaptığı son ziyarette de Wilbur Ross ile yine bir araya gelerek temasları sürdürdü.
Türkiye'nin elinde Türk Hava Yolları gibi küresel bir marka var. ABD'ye uzanan yolda bu büyük marka ihracatçı için mesafeleri kısaltacak ve ABD'nin kapılarını açacak değerlerden biri. İhracatın finansmanı ve lojistiği ile ilgili TİM olarak her türlü işbirliğine açık olduğumuzu bu vesile ile tekrarlamak isterim. İhracatın önündeki hedefler milli hedeflerimizdir.
TİM bu anlayışla hareket eden bir kurum. İhracat Ana Planı da bu anlayışla hazırlanmış bir plan. 5 sektör, 17 hedef ülke ile birlikte teknoloji seraları, blok zincir teknolojisi gibi çağın bütün öncü projeleri İhracat Ana Planı ile bir araya getirildi. TİM, bu planın adım adım ilerlemesi için belli bir takvim belirledi. Bütün paydaşlarımızla birlikte plana sadık kalarak ölçülebilir somut sonuçlar elde etmek çabasında olacağız.
Yine Eylül ayı içerisinde bizi en çok mutlu eden etkinliklerden biri ise TEKNOFEST oldu. TEKNOFEST benzeri olmayan bir etkinlik. Genç nüfusumuzu geleceğin teknolojisi ile buluşturmak için bundan iyi bir organizasyon olamaz. Biz de TİM olarak İnovaTİM, İnoSuit, İnovaLİG, TİM-TEB Girişim Evleri projelerinin sergilendiği TİM Çadırı ile TEKNOFEST'te yer aldık. Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Mustafa Varank da çadırımıza çok değerli bir ziyarette bulundu. İnovasyonu merkeze alan güçlü bir katılım gerçekleştirdiğimize inanıyorum. Genç beyinlere yaratmaya hazır olduğumuz fırsatların mesajlarını verdik. Onların enerjisi ile beslendik. 85 bin ihracatçının temsilcisi TİM olarak hedefimiz; teknolojiyi; tasarlayan, üreten, ihraç eden bir Türkiye olmak ve Türk Malı kalitesini tüm dünyaya ulaştırmak. TEKNOFESST bunun için çok iyi bir sıçrama tahtası. Emeği geçen herkese ülkemiz adına teşekkür ederiz.