Hakkımızda
Türkiye İhracatçılar Meclisi
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Türkiye'nin dış ticaretine yön vermek, ihracat politikasını belirlemek, pazar çeşitliliğini geliştirmek ve uluslararası arenada ihracatçıların rekabetini kolaylaştırmak için kökleri, Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün talimatlarıyla; 4 Mart 1937 tarih ve 2/6107 sayılı Kararname ile kurulmuş olan Canlı Hayvan İhracatçıları Birliği Türk Anonim Şirketine dayanan İhracatçı Birliklerimizin çatı kuruluşudur.
TİM; 27 sektör, 61 İhracatçı Birliği ile 150 bini aşkın ihracatçıyı temsil eden Türkiye ihracatının tek çatı kuruluşudur. 1993 yılında Bakanlar Kurulu kararıyla kurulan Meclisimiz, 2009 yılında Resmi Gazete'de yayınlanan Kanun (3 Temmuz 2009, Resmi Gazete, Sayı: 27277, Kanun No. 5910 Türkiye İhracatçılar Meclisi İle İhracatçı Birliklerinin Kuruluş Ve Görevleri Hakkında Kanun) çerçevesinde faaliyetlerine devam etmektedir.
Kurumun öncelikli misyonu; dış ticaret fazlası veren Türkiye hedefine ulaşmak amacıyla sürdürülebilir dış ticaret hacminde artış sağlamak, iş birliği yaptığımız ticari partner ülkeler ile ikili ticari, sosyal ve kültürel ilişkileri geliştirmek, bu hedef doğrultusunda yapılacak etkinliklerde özel sektör ve kamu arasında köprü görevi görmektir.
TİM, kamu ile ihracatçılar arasındaki diyaloğun kesintisiz devamını sağlamak için sanayi, üretim ve ihracat önündeki tüm engellerin kaldırılmasına yönelik faaliyetleri güçlü bir şekilde yürütmektedir. Ülke ekonomisi ve ihracatının gelişimi için stratejik planlar hazırlayıp Hükümet ile paylaşan Meclisimiz, ihracat stratejisi, inovasyon stratejisi ve kuluçka merkezleri gibi önemli çalışmaların koordinasyonunu yürütmektedir.
Kendisine bağlı faaliyet gösteren ihracatçı birlikleri vasıtasıyla hizmet verdiği kitlesiyle her geçen gün daha da etkin olan TİM, iş birliği içerisinde bulunduğu ülkelerin dış ticaret camiaları ile ilişkileri de koordine etmektedir. Bu çerçevede Meclisimiz, Uluslararası Ticaret Merkezi (ITC), Ticaret ve Sanayi Odaları gibi diğer dış ticareti geliştirici kuruluşlarla ilişkilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Yurt dışında Türk ihracatçısının ticari faaliyetlerinin desteklenmesini sağlamak için birçok organizasyon ve ticari heyetler düzenleyen TİM, ticari partner olan ülkelerle ile iyi niyet sözleşmeleri imzalayarak ilişkilerin gelişmesinde önemli rol oynamaktadır. Ayrıca, Türk ihraç mallarının yurt dışındaki itibarı ile ilgili araştırma faaliyetleri yürütme ve algı araştırmaları ile Türk mallarının bilinirlik, güvenilirlik ve tercih edilmesi konularında saha araştırmaları yapmaktadır.
TİM, ihracatçıların üretim ve dış ticarette avantaj elde etmelerini sağlamak için birçok teşvik ve desteğin sağlanması çalışmalarına katkıda bulunmakta; Ar-Ge, tasarım ve girişimcilik alanlarında bir ekosistem oluşturarak, girişimcilerimizin yurt dışına açılmalarına, uluslararası arenada başarı elde etmelerine de yardımcı olmaktadır.
Ulusal ve uluslararası arenada gösterdiği başarı nedeniyle Türk ekonomisinin sürekli yükselen grafiğindeki en önemli aktörlerden birisi olan TİM, daha fazla ihracat için çalışmalarına tüm hızıyla devam etmektedir.