E-İhracat Sekretaryası Hakkında
5986 Sayılı E-İhracat Destekleri Hakkında Karar kapsamındaki e-ihracat desteklerinin başvuru ve değerlendirme süreçlerinin etkin bir biçimde koordine edilmesi, izleme ve etkinlik analizlerinin yapılması, destekler kapsamındaki tüm yararlanıcı ve işbirliği kuruluşlarına bilgi verilmesi, gerekli desteğin sağlanması ve e-ihracat desteklerinin etkin bir şekilde sağlanmasına yönelik verilecek görevlerin yürütülmesi amacıyla, Kararın 15 inci maddesi kapsamında faaliyet göstermek üzere TİM bünyesinde “E-İhracat Sekretaryası” kurulmuştur.
E-İhracat Sekretaryasının Görevleri:
- Genelge çerçevesinde, yararlanıcıların Sekretarya üzerinden yapacakları başvurularının incelenmesini müteakip başvurunun değerlendirilmesini teminen Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğüne iletilmesi,
- Destek başvurularına ilişkin inceleme, değerlendirme, etkinlik analizleri yapmak, etkinlik analizlerini Genel Müdürlüğe rapor halinde sunulması,
- Destek harcamalarının yapılacağı platformların işleyişi, desteklerin incelenmesi ve hesaplanması konusunda kılavuzların hazırlanması,
- Desteklere ilişkin koordinasyonun ve destek başvuru ile değerlendirme sürecinde yeknesaklığın sağlanması,
- Destekler kapsamındaki tüm yararlanıcı ve işbirliği kuruluşlarına bilgi verilmesi ve gerekli desteğin sağlanması,
- E-ihracat desteklerinin etkin bir şekilde sağlanması hususunda Genel Müdürlüğün verdiği diğer görevlerin yerine getirilmesidir.