Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi Hakkında Tebliğ (TAREKS) Yayımlandı
Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi Hakkında Tebliğ (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2025/28) ile ürün güvenliği mevzuatı ve teknik düzenlemeler uyarınca yapılan denetim, uygunluk ve izin işlemlerinin Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi aracılığıyla yerine getirilmesi halinde, bu işlemlere konu olacak firmaların ve firmalar adına işlem yapacak kullanıcıların elektronik ortamda tanımlanmasına ve yetkilendirilmesine dair usul ve esaslar belirlendi.
Buna göre; firma adına TAREKS'te işlem gerçekleştirilebilmesi için, firmanın öncelikle TAREKS nezdinde tanımlanması gerekecek. Firma tanımlama işlemi, yalnızca firma yetkilisi tarafından yapılacak. Firma yetkilisi, Ticaret Bakanlığı internet sayfasındaki E-İmza Uygulamaları bölümünde yer alan “Firma Tanımlama (TAREKS)” ekranı üzerinden giriş işlemlerini ve TAREKS taahhütnamesi imza işlemlerini tamamlayarak firma tanımlama işlemini gerçekleştirecek. Firma tanımlama işleminin sonucu, başvuru sahibinin işlem esnasında beyan ettiği elektronik posta adresine bildirilecek. Bakanlık, firmalara ulaşmayan bildirimlerden sorumlu olmayacak.
29/12/2011 tarihli Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi Tebliği (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2011/53) yürürlükten kaldırıldı.
Öte yandan, geçici maddeye göre, yürürlükten kaldırılan Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi Tebliği (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2011/53) hükümlerine uygun olarak TAREKS'e kayıt olan firmaların, firma kullanıcılarının ve kamu kurumu kullanıcılarının yeni kayıt oluşturması gerekmeyecek.
Tebliğ, 25 Ağustos 2025 tarihinde yürürlüğe girecektir.