Turquality'nin 20.Yılı Vizyon Buluşması TİM'de Gerçekleşti
Türkiye'nin markalaşma yolculuğunda önemli aktörleri bir araya getiren Turquality Vizyon Buluşması ve Markalaşma Konferansı, programın 20'nci yılı kapsamında TİM Dış Ticaret Kompleksi'nde düzenlendi.
Türkiye'nin markalaşma vizyonuna yön veren politika araçlarının, sektör temsilcilerinin ve uluslararası rekabet gücünün en güçlü unsurlarının bir araya geldiği Turquality Vizyon Buluşması ve Markalaşma Konferansı, TİM Dış Ticaret Kompleksi Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi. Türk markalarının uluslararası rekabetini güçlendirmek amacıyla başlatılan ve bu yıl 20'nci yılını kutlayan Turquality Destek Programı kapsamında düzenlenen etkinliğe, TİM Başkanı Mustafa Gültepe'nin yanı sıra Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat, Dış Ticaret ve Gümrüklerden Sorumlu Eski Devlet Bakanı & Turquality ve Döviz Kazandırıcı Faaliyetleri Derneği (TDKF) Başkanı Kürşad Tüzmen, 28. Dönem Konya Milletvekili Ziya Altunyaldız ile çok sayıda firma temsilcisi katıldı.
Marka ve Turquality programının oluşturduğu güçlü ekosistemin tüm paydaşlarını bir araya getirmeyi amaçlayan etkinlik, markalaşma, inovasyon, kurumsal gelişim, hizmet ve mail ihracatında rekabetçilik gibi başlıklarda derinlikli perspektif sundu. Ayrıca, Türkiye'nin küresel marka kapasitesini geliştirmeye yönelik görüşlerin paylaşılması ve yeni iş birliklerinin oluşmasına zemin hazırlanması hedeflendi.
“Turqality, Türk markalarının küresel başarı hikâyesinin temel taşı”
TİM Başkanı Mustafa Gültepe, Turquality Programı'nın 20.yılı dolayısıyla düzenlenen etkinlikte yaptığı konuşmada, programın Türkiye'nin ihracat ekosistemindeki en stratejik ve vizyoner adımlardan biri olduğunu söyledi.
Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma modeli olan Turquality'nin, firmaları yalnızca teşvik mekanizmasıyla desteklemekle kalmadığını belirten Gültepe, Türk markalarını küresel rekabet sahnesine güçlü şekilde taşımayı hedeflediğini vurguladı. Gültepe, “Bu model, markalarımızı dünyanın en rekabetçi ekonomileriyle aynı ligde yarıştırdı.” dedi.
Gültepe, son 20 yılda programın firmaların tasarım, inovasyon, kurumsal yönetim ve sürdürülebilirlik konularında önemli dönüşümler yarattığını ifade etti. Bugün yurt dışında mağazalaşan, teknoloji ihraç eden ve global zincirlere entegre olan pek çok markanın arkasında Turquality desteğinin bulunduğunu kaydetti.
Dijitalleşme, yapay zekâ ve yeşil dönüşümün küresel ticareti hızla değiştirdiğine dikkat çeken Gültepe, bu dönemde marka değeri ve inovasyon kabiliyetinin rekabetin temel unsurları hâline geldiğini söyledi. Araştırmaların, algıyı yöneten firmaların yüzde 30 daha kârlı olduğunu gösterdiğini aktardı.
Turquality kapsamında bugün 544 markanın Türkiye'yi dünya çapında temsil ettiğini belirten Gültepe, TİM olarak programın genişlemesi, süreçlerin hızlanması ve yeni nesil iş modelleriyle uyumlu hale gelmesi için çalışmaların sürdürdüğünü ifade etti.
Gültepe, “20 yılı geride bıraktık ama bu programın asıl güçleneceği dönemin yeni başladığına inanıyoruz.” diyerek, Türkiye'nin önümüzdeki süreçte daha fazla global marka çıkarma hedefini yineledi. Tüm paydaşlara teşekkür eden Gültepe, Turquality'nin yeni bir vizyonla yola devam edeceğini söyledi.
Firmalara ödülleri takdim edildi
Törende Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat, TİM Başkanı Mustafa Gültepe ve TDKF Başkanı Kürşad Tüzmen tarafından çeşitli kategorilerde firmalara ödüller verildi. TOGG'un Turquality programına dâhil olması nedeniyle TOGG Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş'a da katılım beratı verildi.
Toplamda 545 Türk markası dünya sahnesine çıkarıldı
Turquality Destek Programı, 20'nci yılında TOGG'un da eklenmesiyle kapsamını genişletti. Mal ihracatında 242 firmanın 262 markası Turquality kapsamında yer alırken, 128 firmanın 135 markası ise Marka Destek Programı'nda destekleniyor. Böylece toplam 366 firmanın 397 markası program yapısında yer alıyor.
Hizmet ihracatında ise 34 firmanın 34 markası Marka Destek Programı'ndan, 38 firmanın 40 markası ise Turquality Destek Programı'ndan yararlanarak toplam 72 firmanın 74 markası destek kapsamına alındı. Bunun yanında bilişim sektöründe 50 firma E-Turquality Programı'na dâhil edildi.