TİM, ihracatçılara "2023'e hazırlık" eğitimlerine başlıyor

Devlet politikası haline gelen "2023 500 milyar dolar ihracat hedefinin” mimarı olan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), ihracatçı firmaların strateji, vizyon ve hedeflerini kurgulamaları için ‘TİMAKADEMİ2023' çalışmalarını başlatıyor.
‘TİMAKADEMİ2023′ün finansman çözüm ortağı HSBC Türkiye, iletişim çözüm ortağı Vodafone Türkiye, sınaî mülkiyet hakları çözüm ortağı ise Destek Patent olacak.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), tüm altyapı çalışmalarını tamamladığı ve bir devlet politikası haline gelen ‘2023, 500 milyar dolar ihracat' hedefine ulaşmak için her anlamda çalışmalarını sürdürüyor. Bu bağlamda, firmaların strateji, vizyon ve hedeflerini kurgulamaları amacıyla hayata geçirilen "TİMAKADEMİ2023” projesi, düzenlenen imza töreni ile tanıtıldı. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi'nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen organizasyona, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, HSBC Türkiye Genel Müdürü Martin Spurling ve Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz katıldı.
Türkiye'nin 2023 hedefinin sadece politika yapıcıların takip ettiği bir masa başı projesi olmadığına, şirketlere de katmadeğer sunan, ciddi ekonomik geri dönüşler sağlayan bir stratejik plan olduğuna inanan TİM, genel ve sektörel ihracatın yanı sıra, farklı sektörlerden ihracatçı firmaların da kendi özel hedeflerini kurgulamaları ve bu yeni duruma göre strateji belirlemelerini isteyecek. TİM, bu çerçevede"TİMAKADEMİ2023” adıyla bir dizi eğitim semineri verilmesini sağlayacak.
ETKİ İletişim'in organizasyonunu üstlendiği ‘TİMAKADEMİ2023‘ün iletişim çözüm ortağı Vodafone Türkiye finansman çözüm ortağıHSBC Türkiye, sınaî mülkiyet hakları çözüm ortağı Destek Patent, medya çözüm ortakları ise Turkishtime ve Global Connectionolacak. Programlar tamamlandığında, toplumun geniş bir kesimi tarafından benimsenen ihracat hedefi ile bir yandan sektör temsilcileri, üstlendikleri ihracat hedeflerini yakından takip ederken; sektöre mensup ihracatçı firmalar da kendi stratejik yol planlarını hazırlayarak planlamalarını buna göre gerçekleştirecek.

10 yılda büyük değişim yaşanacak


Organizasyonun imza töreninde konuşan ve ‘TİMAKADEMİ2023'e yönelik hedef ve beklentilerini aktaran TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi de Türkiye'nin 2023, 500 milyar dolar ihracat hedefinin sürecini hatırlattı. Bu çerçevede "Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planını”nın oluşturulduğunu kaydeden Büyükekşi, her kesim tarafından benimsenen hedeflerinin ‘Devlet Belgesi' niteliğini kazandığının altını çizdi.
Büyükekşi, "2023 Stratejisini şirket düzeyine indirgemek amacıyla "TİM Akademi 2023”ün startını veriyoruz. TİM Akademi2023'de neler yapacağız? 26 ihracatçı sektöre mensup üretici firmalara yönelik stratejik oyun planı oluşturarak, haritalama ve uygulama çalışmasını içeren eğitim, konferans, bilgilendirme seminerleri ve toplantılar düzenleyeceğiz. Şirket eylem planları ve uygulamaları hakkında şirketlere yol haritası çizilecek. Bildiğiniz gibi önümüzdeki 10 yıl altın değerinde, çok çok önemli. Bu 10 yılda büyük atılım yapmamıza ihtiyaç var. 500 milyar dolar hedefine ulaşmak için ihracatımızı senelik ortalama yüzde 12 artırarak, bugünkü rakamın 3 katına yükseltmemiz gerekiyor. Dolayısıyla önümüzdeki 10 yılda büyük bir değişim geçireceğiz. 2023'e giderken şirketlerimizinönü açık. Değişimi tasarlamak için ‘TİM Akademi' hazır. Değişim için biz hazırız. Türkiye hazır” şeklinde konuştu.

HSBC Türkiye, ihracata desteğe devam edecek


‘TİMAKADEMİ2023'ün finanasal destekçisi olan HSBC Türkiye, Türkiye'nin lider uluslararası bankası olma stratejisi ve yaygın küresel ağıyla ihracatçıların yanında olacak. HSBC Türkiye Genel Müdürü Martin Spurling, TİM ve Vodafone işbirliği ile TİMAKADEMİ2023seminerlerini düzenlemekten dolayı çok mutlu olduklarını dile getirerek sözlerini şöyle sürdürdü:
"Finansal piyasalardaki etkinliğimiz ve güçlü sermaye yapımızla ihracat yapan şirketlere destek vereceğiz. Bu organizasyonla amacımız; küresel ekonomide değişen ticaret dengelerini mercek altına alarak, uluslararası ticaretteki iş fırsatlarını katılımcı firmalarla birlikte değerlendirmek ve ticaret hacmimizi artırmak için bir platform oluşturmak.
Türkiye ihracatta son 3 senede yüzde 10 büyüme kaydetti. Uluslararası dış ticaret finansmanında yüzde 9 pazar payına sahip HSBC Grubu'nun global gücünü taşıyoruz. Bu gücümüzle ihracatını artırmayı hedefleyen işletmelerin çözüm ortağı olarak, Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmasında önemli bir rol oynayacağımıza inanıyorum.”

İletişim Vodafone ile…


İhracatçılara yönelik destekleriyle bilinen Vodafone Türkiye de, Türkiye'nin 2023 hedefine erişimi, ihracatın yaklaşık yüzde 60 paya sahip KOBİ'lerin verimlilik ve inovasyon merkezinde katma değer yaratması ile küresel rekabetçiliğini güçlendirerek mümkün olabileceğine inanıyor.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, giderek küçülen, yakınlaşan, birbirine daha bağlantılı hale gelen ve bu nedenle rekabet ortamının giderek küreselleştiği yeni bir dünya düzeninde, Türkiye'nin sürdürülebilir büyümesi ve kalkınmasının, kuşkusuz ihracat kapasitesini artırması ile doğru orantılı olacağına inandığını söyledi. Ülkelerin ve işletmelerin rekabetçilik gücü, mobil teknolojilerin iş modellerine ne derece entegre edilebildiğine bağlı olduğune dikkat çeken Timuray, bu yeni dönemde büyük bir fırsatın Türkiye'nin kapısını çalmakta olduğuna inanıyor.
Timuray, "Vodafone olarak global bilgi birikimizi, uzmanlığımızı ve tüm kaynaklarımızı bu önemli potansiyeli hayata geçirmek üzere seferber ediyoruz. 70'i aşkın ülkedeki operasyonlarımızdan aldığımız güç ile Türkiye'deki iş ortaklarımızın işlerine yenilik katacak özel servisler üreterek ve yurtdışı iletişim maliyetlerini düşürerek, küresel rekabet gücü kazanmalarına ve yurtdışına açılmalarına katkı sağlıyoruz. Bu amaç için, yurtdışıyla iş yapan firmalara tasarruf sağlayacak ‘İş Ortağım Dış Ticaret Destek Paketi'ni sunduk. Şimdi de, hedefe ulaşma yolunda atılmış çok önemli bir adım olarak gördüğümüz TİMAKADEMİ2023 eğitimlerine ‘İletişim Çözüm Ortağı” olarak katkı sağlamaktan memnuniyet duyuyoruz” diye konuştu.

TİMAKADEMİ2023 ne yapacak?


‘TİMAKADEMİ2023' seminer liderlerinden Dr. Baransel Atçı, seminerlerde, Türkiye'nin ‘2023, 500 Milyar Dolar İhracat Hedefini' gerçekleştirebilmesi için, firmaların kendi bünyelerinde stratejilerini nasıl yürütmeleri gerektiğini, Türkiye hedefini koyarken kullanılan BALANCED SCORECARD yönteminin, şirketlerde yönetim kurulu başkanından tüm çalışanlarına kadar nasıl uygulanacağını, katılımcılara anlatacak. Gelen şirket temsilcileri şirketlerin strateji vizyonunu nasıl oluşturacaklarını, şirketin oyun planını ve değer oluşumunu haritalayarak yolunu basıl tanımlayacağını, şirketin tüm fonksiyonlarını aynı yönde nasıl koşturabileceğini, şirketin en üst düzet yöneticisinden, uzmanına herkesin plana katkısını nasıl tanımlayabileceğini nasıl ölçebileceğini en önemlisi de dünya/ bölge oyuncusu bir şirket olarak stratejik yürütme çevrimini nasıl yapısallaştırabileceğini öğreniyor olacak.
Öte yandan, şirketlerin bu dönüşüm sürecinde yararlanabilecekleri tüm devlet yardım ve teşvikleri hakkında detaylı bilgiler de ayrıntıları ile anlatılacak.
TİMAKADEMİ2023, uzun vadede Türkiye'nin en etkin Eğitim ve Bilgi Platformu olmayı hedefliyor.
 
 

İlgili Fotoğraflar

CANLI DESTEK
Şu anda mesai saatleri dışındayız
Eğer bize mesaj bırakırsanız size en kısa zamanda yardımcı olabiliriz.