Büyümenin Lokomotifi Olduk

Türkiye'nin ekonomi ve ticaret diplomasisinin saha neferleri Türk ihracatçısı, 2021 yılını geçen yıla göre yüzde 32,9 artışla 225,4 milyar dolar düzeyinde ihracata imza atarak kapattı. Bu rekor seviye, ihracatta yeni bir lige çıktığımızın göstergesidir. Çıktığımız bu yeni ligde, kalıcı olmak için ölçek ekonomisine ulaşmalıyız. Yapılacak yeni yatırımlarla birlikte ihracatımızı daha yukarılara çıkaracağız.

Dünyada finansmana erişim problemleri yaşanırken biz kendi çözümlerimizi ürettik. Dünya devleri, ürünlerini gönderemezken biz alıcıların kapısına kadar ulaştık. AR-GE merkezi sayısı bin 254'e ulaştı. Tasarım merkezi 338'e, teknopark sayısı 73'e, organize sanayi bölgesi sayısı 332'ye çıktı. Küresel tedarik zincirlerinde yaşanan kırılmayı lehimize çevirmeyi bildik. Böylece ihracat hanemize 25 milyar dolar, artı değer kattık. Yılın ilk dokuz ayında, büyümenin yarısı ihracatla geldi. İstihdam artışının 3'te 1'ini ihracat öncülüğündeki sanayi sektörleri sağladı. 2021 yılında ihracatın ithalatı karşılama oranı yüzde 84'e çıktı. Bu başarıyı, dış ticaret fazlasına dönüştürmek için çalışacağız.

Gururluyuz çünkü tüm hedeflerimizi bir bir gerçekleştirdik ve geçtik. 12 ayın 11'inde ihracat rekorları kırdık. Uzun süredir hedeflediğimiz aylık 20 milyar dolar, yıllık 200 milyar dolar ihracatı bu yıl aştık. Miktar bazında ihracatta da Cumhuriyet tarihi rekoru kırdık. 174 milyon ton ihracat gerçekleştirdik. Birim ihracat değerimizi geçen yıla göre yüzde 17 artırarak, 1,10'dan 1,29'a çıkarmayı başardık. Bu artış gelecek yıllarda katlanarak devam edecek. Hedefimiz, bu değeri 2 dolara çıkarmak

Türkiye'nin en geniş kapsamlı tasarım etkinliği Design Week Türkiye 2021 ile ülkemizde yaratıcılık, tasarım ve markalaşma rüzgârı estirdik. Türkiye, bu yıl küresel tasarım endeksi sıralamasında genel skor bazında 1917 puan alarak Almanya, Güney Kore, Rusya, Singapur gibi ülkeleri geride bıraktı. Listede 7'nci sıraya yükselen ülkemiz adına bu oldukça değerli bir başarı ve tasarım rüzgârını arkamıza aldığımızın net bir göstergesidir.

Hedefimiz, gelecek dönemde bu başarıyı daha güçlü ürünlerle daha güçlü markalarla ileriye taşımak. Artık tasarlayan, hayal eden, üreten ve dünyanın dört bir köşesine ihraç eden bir Türkiye var. Hedefimiz çok net; “Dış Ticaret Fazlası Veren Türkiye”. Bu hedef doğrultusunda üretmeye, çözüm bulmaya ve proje geliştirmeye devam edeceğiz.

Artık tasarlayan, hayal eden, üreten ve dünyanın dört bir köşesine ihraç eden bir Türkiye var. Hedefimiz çok net; “Dış Ticaret Fazlası Veren Türkiye”. Bu hedef doğrultusunda üretmeye, çözüm bulmaya ve proje geliştirmeye devam edeceğiz.

 

CANLI DESTEK