TİM Women Export Talks “İhracata Nasıl Başladık, Nasıl Başardık?” Temasıyla Başladı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), TİM Kadın Konseyi öncülüğünde kadınların iş dünya-sında daha fazla rol almasını sağlamak ve kadın girişimcileri ihracata teşvik etmek için çalışmalarına devam ediyor. TİM bu kapsamda başarılı iş kadınlarının, ihracata nasıl başladıklarını ve iş dünyasına yönelik tavsiyelerini katılımcılarla paylaşacakları “Women Export Talks” webinar serisine başladı. “İhracata Nasıl Başladık, Nasıl Başardık?” başlığıyla gerçekleştirilen ilk seminer TİM Kadın Konseyi Başkan Yardımcısı Adalet İnanç ve Gündüz Group Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ruken Mızraklı'nın konuşmacı olarak katılımıyla gerçekleştirildi.

61 ihracatçı birliği, 27 sektörü ile 95 bin ihracatçının Türkiye'de ihracatın tek çatı kuruluşu olan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), kadın girişimcileri ihracata teşvik etmek için “Women Export Talks” webinar serisine başladı. Seminerin ilki “İhracatta Nasıl başladık ve Nasıl Başardık?” başlığıyla TİM Başkanı İsmail Gülle, TİM Kadın Konseyi Başkan Yardımcısı Adalet İnanç ve Gündüz Group Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ruken Mızraklı'nın katılımıyla TİM'in kurumsal internet adresi ve sosyal medya hesaplarından canlı olarak yayımlandı.

Açılış konuşmasını gerçekleştiren TİM Başkanı İsmail Gülle, “Pandemi döneminde Sanal Ticaret Heyetlerinin, Sanal Fuarların, Sanal Ödül Törenlerinin öncüsü olduk. ABD, Çin, AB ve Hollanda ile Büyükelçilerimizin katılımıyla gerçekleştirdiğimiz “TİM Export Talks” buluşmalarına ihracatçılarımız yoğun ilgi gösterdi. Şimdi ise “TİM Women Export Talks” adıyla ihracatçı kadınlarımıza özel olarak online buluşmalar gerçekleştiriyoruz. Webinar serimiz; ilk etapta 9 komitemizin konu başlığıyla yer alacak. Her komitemizin başkanı, kendi konusunu, bir moderatör ve alanında başarılı bir kadın ihracatçımız ile bir araya gelerek değerlendirecek. TİM Kadın Konseyimizin çalışmalarını, kadın girişimcilerimizin ihracattaki başarılarını, verilen destekleri dile getireceğiz. Bunun yanı sıra, belirlenecek hedef ülkeler bazında o ülkenin kadın girişimcilerinin oluşturduğu STK'lar, TİM Kadın Konseyimiz ve ticaret müşavirlerimizin de yer aldığı sanal heyetleri hayata geçireceğiz” dedi.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ İÇİN DE PROJE HAZIR

TİM'in bir başka projesinden daha bahseden İsmail Gülle, “Üniversitelerde okuyan kız öğrencilerimize yönelik webinarlar düzenlemeyi planlıyoruz. Konsey üyelerimiz, halihazırda üniversitelerde konuşmalar gerçekleştiriyor. Üyelerimizin bu konuşmalarını TİM Kadın Konseyi olarak gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Amacımız, öğrencilerimizi şimdiden doğru bilgilendirmek ve etkinliklerimize dahil etmek. Hedefimiz; kadın girişimcilerimizde farkındalık yaratmak, sunulan destek ve teşviklerden daha fazla yararlanmalarını sağlamak ve onların ihracatta daha cesur adımlar atmasını sağlamak” dedi. Gülle, “Ticaret diplomasisi faaliyetleri sanal platformlarda rutinimiz olmuş durumda. Bu ay itibariyle, Sanal Ticaret Heyetlerimizi 11 ülkede başarıyla tamamladık. Bu heyetler arasında, kadın konseyimizle gerçekleştirdiğimiz kadın ihracatçılarımıza yönelik ilk sanal ticaret heyetine büyük bir önem gösterdik. Heyetimize katılım sağlayan 100'ü aşkın firmanın 200'e yakın ikili iş görüşmesiyle, önemli anlaşmalara imza atması bizleri ayrıca memnun etti” diye konuştu.

“AMACIMIZ KADIN İHRACATÇILARIN ÖNÜNÜ AÇMAK”

TİM Kadın Konseyi Başkan Yardımcısı Adalet İnanç şunları söyledi: “Kadınlarımızın iş dünyası içerisindeki yeri dış dünya ölçeklerine göre azımsanmayacak ölçüde. Ancak karar alma noktalarında yani yönetim mekanizmalarında ne yazık ki istenilen seviyede değil. Eğitimde, sağlıkta ve siyasette de durum bundan farklı değil. Amacımız kadınlarımıza destek vererek yollarını açabilmek, farkındalık yaratabilmek ve teknoloji destekli çözümler bulabilmek. Çevresel faktörler ile karşılaşılan engellerde seminerler ve eğitim çalışmaları yapmak da bir başka önemli faktör. Finansal ihtiyaçlar konusunda finans kurumları ile günün koşullarına uygun destekler sağlamak, eğitimde karşılaşılan engeller için üniversiteler ile işbirliği yaparak fırsat eşitliği sağlanıncaya kadar olan süreçte gerekirse pozitif ayrımcılık yaparak kadının uluslararası platformda iş yapabilme kabiliyetini geliştirmek önem verdiğimiz diğer hususlar. Kadınlar dünyada, yılda 4 trilyon dolara ulaşan tüketim dünyasının içerisinde önemli bir potansiyele sahip. Bu kadar önemli bir potansiyele sahip olan kadınlar neden üretim içerisinde daha fazla rol almasın? Biz ülke kadınları olarak neden eğitim seviyemizi teknolojik destekler ile uluslararası piyasada rekabet edebilecek seviyeye taşımayalım? Neden katma değeri yüksek ürünler ortaya çıkararak, ülke ekonomisine daha fazla katkıda bulunmayalım? Neticede, dünyaya fason imalat yapmak yerine kendi markalarımızı yaratabiliriz. Bunun için gerekli her türlü malzeme elimizde mevcut. Su var, un var, şeker var. Neden helva yapmayalım?”

İlgili Fotoğraflar

CANLI DESTEK