TİM Başkanı GÜLLE: Şubat Ayı İhracatı da Olumlu Gidiyor

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, Türkiye'nin ilk sanal mücevher etkinliğinin açılışında yaptığı konuşmada ocak ayı mücevher sektörü ihracatının, geçtiğimiz yılın aynı ayına göre, yüzde 13,4 artışla 331 milyon dolara ulaşmasıyla sektörün ihracattan yüzde 2,5 pay aldığını söyledi. Şubat ayı genel ihracatına da konuşmasında değinen Gülle, “2020 yılında tarihimizde ilk defa küresel ticaretten yüzde 1'in üzerinde pay aldık. Bu artış trendi, 2021'de de devam ediyor. Bu yıla yüzde 2,5'lik artışla 15 milyar 48 milyon dolar ihracatla başlayarak Cumhuriyet tarihinin en yüksek ocak ayı ihracat rakamına ulaştık. Bu ayda da ihracatımız gayet iyi gidiyor” dedi.

61 ihracatçı birliği, 27 sektörü ile 100 bin ihracatçının tek çatı kuruluşu olan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Yeni Nesil Ticaret Diplomasisi faaliyetleriyle Covid-19 sürecinde ihracatçılara destek olmayı sürdürüyor. İhracat ailesi sanal ticaret heyetleri ile dünyaya çıkarma yaparak Türk bayrağını 226'dan fazla ülkede dalgalandırıyor.

Mücevher İhracatçıları Birliği, Ticaret Bakanlığı'nın desteği ile Türkiye'nin ilk sanal mücevher etkinliğini gerçekleştiriyor. Dünyanın dört bir yanından seçilmiş 250'yi aşkın satınalma uzmanının, Türk ihracatçısıyla dijital platformda bir araya geleceği etkinliğin açılışı TİM Başkanı İsmail Gülle ve Mücevher İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Kamar tarafından gerçekleştirildi.  Etkinliğin açılışında konuşan TİM Başkanı İsmail Gülle, “Türkiye'nin ihracat ailesi pandemide tarih yazdı. 2020 yılı, eylül ve aralık aylarında aylık ihracat rekorları kırdık. Yılı hedefimiz olan 165 milyar dolar hedefinin de üstünde, 169,5 milyar dolar ihracat ile kapattık. Tarihimizde ilk defa küresel ticaretten yüzde 1'in üzerinde pay aldık. Bu artış trendi, 2021'de de hamdolsun devam ediyor” dedi.

“Şubat ayı ihracat gidişatı da gayet olumlu”

Gülle, ocak ayında, geçen yıl kırılan ocak ayı rekorunu yüzde 2 artışla geliştirip 15 milyar 48 milyon dolar ihracatla geride bıraktıklarına vurgu yaptı. Gülle, “Bu ayda da ihracatımız gayet iyi gidiyor. Bu başarılarda, ihracat ailemizin azmi, yenilikçiliği ve gayreti belirleyici olmuştur. Neredeyse tüm dünyanın durduğu, bir panik döneminde, ihracat ailesi olarak, güçlü ve hazırlıklı altyapımız ile, ani dijital dönüşüme hızla adapte olduk. Mayıs ayından bu yana, 49 ülkede 50 Sanal Ticaret Heyeti ve 8 sanal fuar düzenledik. Sanal Ödül Törenleri organize ettik” diye konuştu.

2020'de pandemiye rağmen 3 milyar 774 milyon dolarlık ihracat

Türkiye'nin ilk sanal mücevher etkinliğinin pandemi döneminde ihracat ailesinin yenilikçi kimliğini ortaya koyan organizasyonlardan biri olacağını dile getiren Gülle, şunları söyledi: “J-Box canlı mücevher sunum kutusu yeniliğiyle misafirler sanal ortamda ürünleri HD kalitesiyle inceleme imkânı bulacaklar. Fuarda, dünyanın dört bir yanından 250'yi aşkın satınalma uzmanı, 50'den fazla Türk ihracatçısıyla dijital platformda bir araya gelecek. Bu fuarla, mücevher sektörümüzün ,önemli bir vizyon ortaya koyduğunu görüyoruz. Mücevher sektörümüzdeki ihracatımız, 2020 yılında, pandemiye rağmen 3 milyar 774 milyon dolara ulaştı. 2020 yılı ekim ayında yüzde 160,  haziran ayında yüzde 61, şubat ayında ise yüzde 50'nin üzerinde, aylık artışlar gördük. Pandeminin ilk dalgasında ciddi düşüşler olsa da, ihracat ailemizin gayretiyle yılı iyi bir düzeyde kapattık”

“Başarılı gidişat tüm yıla yayılacak”

Gülle, ocak ayında, mücevher sektörü ihracatının, geçen yılın aynı ayına göre, yüzde 13,4 artarak ihracattan yüzde 2,5 pay aldığına ve 331 milyon dolara ulaştığına dikkat çekerek, “Bu başarılı gidişatın tüm yıla yayılacağını biliyoruz. Mücevher sektörümüze güveniyoruz” şeklinde konuştu.

CANLI DESTEK