Türkiye İçin İhracat, İhracat İçin İnovasyon Şart

Kolay zamanlarda değiliz. Ülkemiz geçen yıl birçok açıdan çeşitli ekonomik saldırılar atlattı. Dünya ekonomisinde küresel ticaret savaşları ve Brexit gibi kritik meseleler, tüm ülkeler için riskler getirdi ve belirsizlikler de halen sürüyor.

Fakat Türkiye'nin koşmaktan, hatta risk alarak koşmaktan başka şansı yok. Ekonomimizin büyümesi ve insanımızın refaha kavuşması tüm vatandaşlarımızın arzusudur. Ancak içinden geçtiğimiz zorlu konjonktürün, biz ihracatçılara bugüne kadar biçilenden çok daha büyük misyonlar yüklediğinin farkındayız. İhracatçılarımız, Türkiye'nin ticaret diplomasisinin saha neferleri olarak cephenin en önündeki savaşçılarıdır. Ülkemize kazandırdığımız bir doların dahi ne kadar önemli olduğunun bilincindeyiz. Çok şükür ki, bizden beklenenleri alnımızın teri ve bitmeyen çalışma azmimizle, ihracatta rekorlar kırarak karşılamaya çalışıyoruz. Bu vesileyle geçen yıl olduğu gibi, Ocak ayında da rekor kıran ihracatçı firmalarımızı patronundan çalışanına kadar, Türkiye için verdikleri emekler adına şükranlarımı sunuyorum.

Elbette koşar adım ilerleyen ihracatımız beraberinde de bazı yeni ihtiyaçları doğuruyor. Ancak Hükümetimiz sektörlerimizin taleplerine her zaman kulak veriyor, ihtiyaçlarımıza duyarsız kalmadığını eylemleriyle ortaya koyuyor.

Geçtiğimiz ay içerisinde Hazine ve Maliye Bakanımız Sayın Berat Albayrak ve Ticaret Bakanımız Sayın Ruhsar Pekcan'ın katılımıyla, TİM Delegeler Çalıştayı'nın 2'ncisini gerçekleştirdik. 27 ihracatçı sektörümüzün temsilcileri, sektörel taleplerini doğrudan yetkililere iletme şansı buldu. Bakanlarımız bu taleplere hızla reaksiyon vermeye başladılar. 15 yıldır beklenen KDV iadesi konusu 3 haftada neticelenmiştir. Bakanlarımız tam 6 saat ihracatçılarımızın taleplerini dinleyip not alarak, tüm bunları çözüme kavuşturacağı sözünü vermişti. Üç haftada üç sorunumuzu çözen Bakanlarımıza canı yürekten teşekkür ediyorum. Ülkemiz için kamu ve özel sektör olarak hep birlikte çalışmaya devam edeceğiz.

Sorunlarımızın üst sıralarında yer alan finansman konusunda, özellikle Eximbank sayesinde çok önemli mesafe kat ettik. Ancak, bu durumu diğer ticari bankalarda maalesef göremedik. Biz ihracat yapabilmek için çırpınırken ve bu uğurda finansmana erişim ihtiyacımız ortadayken, bankacılık alanından daha fazla kredi ve kolaylıklar beklemekteyiz. Unutulmamalı ki, ihracata aktarılan her kaynak, istihdam, verimlilik, katma değer ve ülkemize döviz girişi demektir.

TİM olarak, ihracatın artışını destekleyecek her projeye destek olmaya açığız. Projelerin hayata doğru şekilde geçirilebilmesi için de ayrı bir özen gösteriyoruz. İhracat ekonominin geleceği için hayati bir rol üstleniyor. Bu amaçla raporlar açıklıyor, çok farklı etkinlikler düzenliyoruz. Bunlardan biri de önceki yıllarda başlatılan İnovasyon Haftası etkinliğidir. “Para kazandıran yenilikçilik” olarak tanımlanabilen inovasyon kavramının Türkiye'de bilinirliğe kavuşması ve bu yolda farkındalık yaratılması, şüphesiz TİM'in 2012 yılından bu yana zamana yayılan gayretleriyle olmuştur. İnovasyon Haftası projesinin ardından hayata geçirilen İnovaLİG, İnoSuit ve İnovaTİM gibi çalışmalar da derinliğimizi artırmıştır.

Bu yıl önemli bir yenilenmeye gidiyoruz. 2019'da, İnovasyon Haftası'nın ismine 'Bilgi Ekonomisi'ni ekledik. Artık etkinliğimizi “Bilgi Ekonomisi ve İnovasyon Haftası” olarak düzenleyeceğiz. Küreselleşme, dijitalleşme ve internet devrimiyle dünya artık başka bir boyuta geçti. Sanayi ekonomileri, artık yerini bilgi ekonomilerine bırakıyor ve böyle de olmak zorunda. Teknoloji ona dayanmak zorunda olduğu için, bilgi artık bir üretim faktörü olarak ele alınıyor. Diğer bir deyişle bilgi, bugün elle tutulur, gözle görülür bir mal olarak değerlendirilmekte. Bunun sonucunda da tüm dünya ekonomileri, birbirlerine bağlı topyekûn bir ağ ekonomisi haline geldiler. Biz de bu sene İnovasyon Haftası'nı, “Bilgi Ekonomisi” temelinde yeniden şekillendiriyoruz.

 

Mayıs ayının ilk haftasında düzenleyeceğimiz “Bilgi Ekonomisi ve İnovasyon Haftası” ile yine uluslararası düzeyde yetkin isimleri İstanbul'da ihracat kamuoyuyla buluşturacağız. Dünyadan örnekleri, yerel değerlerle harmanlayarak ülkemizin dikkatine sunacağız. Çünkü Türkiye için ihracat, ihracat için inovasyon şart.

PAYLAŞ