Küresel gelişmeler ve ülkemizin imajı

Dünya Bankası yılın ilk “Küresel Ekonomik Beklentiler” raporunu yayınladı. Rapora, dünya ekonomisi büyüme beklentilerinin aşağı yönlü revizeleri yansıdı. Bir önceki rapordaki yüzde 2,4 seviyesinden yüzde 2,3'e revize edilirken; 2017 büyüme tahmini ise yüzde 2,7'ye çekildi. Gelişmiş ülkelerdeki zayıf performans, küresel ticaretteki durgunluk ve azalan yatırımlar, bu revizyonlarda en önemli nedenler oldu.

Türkiye büyüme tahmininde de 2016 ve 2017 yılları için aşağı yönlü revizyona giden Dünya Bankası, 2016 büyüme beklentisini yüzde 2,5'a; 2017 için ise yüzde 3'e indirdi. Türkiye'de büyümenin aşağı yönlü revizyonunda ülkedeki politik riskler ve finansal oynaklıkların etkili olduğu belirtildi.  

Zor ve çok hareketli bir yılı geride bıraktık. Küresel ticaretteki durgunluk, petrol ve emtia fiyatlarındaki düşük seyir, Suriye ve Irak'ta yaşanan sıcak çatışmalar ihracatımızı olumsuz etkiledi. Yanı sıra, dış politikada özellikle AB, ABD, Rusya ve İran ile ilişkilerin seyri, ülkemizde yaşanan terör eylemleri, OHAL uygulamaları, yaşadığımız hain girişim de 2016'nın önemli olayları olarak karşımıza çıktı.

2017'ye de yoğun bir iç ve dış politik gündemle girdik. Bunların yarattığı belirsizlikler ülke algısını bozmakta ve risk primini yükseltmekte. Ancak, her şeye rağmen ihracat için koşullar 2017 yılında daha uygun görünüyor. Dünya ekonomik büyümesinde toparlanma, petrol ve emtia fiyatlarının artışa geçmesi, Rusya ile yakınlaşmamız ve Hükümetimiz tarafından art arda sunulan ihracat destekleri bu öngörümüzün temel nedenlerini oluşturuyor. Ocak ayı ihracatındaki kayda değer artış da bunun göstergesi. Ayrıca, genç potansiyeli ve iddialı hedefleri ile Türkiye'nin önümüzdeki yıllarda da yatırımın merkezi bir ülke olmaya devam edeceğine inanıyoruz.

Bizler de TİM olarak, bir süredir Türkiye'ye yönelik negatif kampanyaları pozitife dönüştürmek üzere farklı bir çalışma içindeyiz. Önümüzdeki ay başlayacağımız “Türkiye İmaj Kampanyası”nda alışılagelmiş tanıtım yöntemlerinin dışında bir yol tercih ettik: Kendini kendin anlatma, bırak başkaları seni anlatsın. Yabancı basında ülkemiz ve ekonomimiz hakkında çıkan yanlış, taraflı, olumsuz haberlere karşı aktif ve güçlü bir tutum sergilemeyi hedeflediğimiz global bir kampanyadan söz ediyorum. Yıllardır birlikte çalıştığımız yabancı şirketlerin ve yöneticilerin olumlu tavsiyeleri ile ülkemizi ve ülkemiz ekonomisini tanıtacağımız bu kampanya için ilk etapta 7 hedef ülke belirledik. Bunlar: Almanya, ABD, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve  Birleşik Arap Emirlikleri.Bu süreçte paydaşlarımız Türkiye'de çalışan yabancı CEO'lar ya da üst düzey yöneticiler ve yabancı ünlülerin yanı sıra, Türkiye'ye yatırım yapmış ya da bizim ile iş yapan yabancı şirketlerin global CEO'ları olacak. Biliyoruz ki, iş ve kader ortaklarımızın hepsinin anlatacak bir Türkiye hikayesi var. Sözü onlara bırakıp şöyle diyoruz; “Türkiye'ye gel, sen de kendi hikayeni keşfet!” - “Come to Turkey, Discover your own story!”. Kampanyada dev firmalar mevcut. Ülkemizin global arenada tanıtımına sundukları katkılardan ötürü hepsine sonsuz teşekkürlerimizi sunuyorum. İnanıyoruz ki, 2016 yılında yaşadığımız zorluklardan çıkardığımız dersler ile birlikte 2017 yılı ülkemiz adına hem ekonomik anlamda hem de siyasi anlamda önünün açık olacağı bir yıl olacak.

Bu sayfa en son 10 Şubat 2017 Cuma tarihinde güncellenmiştir.
PAYLAŞ