Hedef pazarlar, yeni rotalar

Türkiye İhracatçılar Meclisi olarak ihracatçılarımızı temsil etme ve ihracatımızı geliştirme görevlerimizin yanında, kamuoyunda ihracata dair gündem oluşturma ve bilinirlik yaratma gibi bir vazifemiz daha var. Nitekim bu vazifenin bir gereği olarak 6 ayda bir ülkemizin tüm ulusal basın kuruluşlarının ekonomi yöneticileri ile bir toplantı düzenliyor, geride bıraktığımız dönemi değerlendiriyoruz.

Bu toplantılardan sonuncusunu 13 Temmuz'da İstanbul'da gerçekleştirdik. Sayın Ekonomi Bakanımızın da katılımı ile gerçekleşen toplantıda 2017'nin ilk yarısına dair gerçekleşme ve ikinci yarısına dair beklentilerimizi paylaştık, basın mensuplarının sorularına yanıtlar verdik. Benzer bir toplantıyı 2017'nin ilk günlerinde, 3 Ocak'ta Ankara'da yine Bakanımızın teşrifleri ile düzenlemiştik. O toplantıda hem 2016 yılının ekonomi ve dış ticaret gerçekleşmelerini ele almış, hem de 2017 hedeflerimizi ortaya koymuştuk. Başkanımız ilk defa o toplantıda “2017 sonunda ihracatın 155 milyar dolara yükselmesini öngörüyoruz” diyerek bu yıla ilişkin ihracat hedefimizi açıkladı.

Yılın ilk yarısını geride bıraktığımız şu günlerde, ilk 6 ayda gerçekleşen 77,5 milyar dolar ihracat ile hedefin tam olarak yarısının başarı ile gerçekleştirildiğini görüyoruz. Bu hem bizler hem de  bu başarının elde edilmesi için canla başla çalışan ihracatçılarımız için büyük bir gurur. Yılın kalanında da benzer bir performans ile hedefimizi yakalayacağımıza olan inancımız tam.

Ancak, ihracatçılarımızın bu hedefe ulaşabilmeleri için yeni pazarlara açılmalarını, farklı coğrafyalara ulaşmalarını son derece önemsiyoruz. TİM olarak bu amaca hizmet eden etkinlik zincirimize Temmuz ayında başladık. 'Pusula' olarak adlandırdığımız etkinliklerde rotayı 10 farklı ülkeye çevirecek, firmalarımıza bu ülkelerle ilgili pazara giriş, tutunma, müşterilere ulaşma ve ihracat yaparken dikkat edilmesi gereken konular gibi başlıklar paylaşacağız. Geçen yıl başlayıp Mayıs ayında tamamladığımız 10 İl 10 Ülke etkinliklerimizin devamı olacak nitelikte diyebiliriz. Ancak Pusula etkinliklerimizde yeni bir yaklaşım ortaya koyuyoruz: bir ülke ile ilgili bilgileri sadece eski Ticaret Müşavirimiz, İş Konseyi Başkanlarımız, ilgili ülkenin Büyükelçi veya Başkonsolosu anlatmasın dedik ve bu etkinliklerimize hâlihazırda ilgili ülkeye başarı ile ihracat yapan firmalarımızın temsilcilerini de konuşmacı olarak davet ettik. Bu sayede o bölgede başarı yakalayan firmalarımız, deneyimlerini diğer firmalara aktarmış olacak.

Pusula etkinlik zincirimizin ilk halkasını 25 Temmuz'da 'Rota: Güney Kore' sloganı ile başarıyla tamamladık. Devamında 17 Ağustos'ta Gana pazarını ele alacağız. Yılsonuna kadar Rusya, Irak, Japonya, Kenya, Hindistan, ABD, Nijerya ve Kuveyt etkinliklerimizi de gerçekleştirerek ilgili bu pazarlara odaklamaya çalışacağız. Umuyoruz ki, daha fazla ihracatçımızın, çok daha farklı pazarlara, daha fazla ürün ihraç etmeleri suretiyle hem 2017 hedeflerimize, hem de 2023 yılı için ortaya konan hedeflere başarı ile ulaşacağız.

Bu sayfa en son 2 Ağustos 2017 Çarşamba tarihinde güncellenmiştir.
PAYLAŞ