Dünya ticaretinde toparlanma devam ediyor

İNANIYORUZ Kİ “İHRACATTA REKORLAR YILI” İLAN ETTİĞİMİZ 2018'DE DÜNYA TİCARETİ 19 TRİLYON DOLARIN ÜZERİNE ÇIKARAK, TÜRKİYE'NİN İHRACATI DA 170 MİLYAR DOLARI AŞARAK YENİ REKORLAR KIRACAK.

2014'ün son aylarında düşüşe geçen dünya ticareti 2016'nın sonunda istikrarlı bir şekilde toparlanmaya başladı. Dünya Ticaret Örgütü tarafından yayımlanan aylık verilere göre dünya ticareti, 2016 yılı Kasım ayından bu yana üst üste tam 16 aydır artış gösteriyor. Süregelen artışın yanında, aylık dünya ticaretinde rekorlar da geliyor; 2017'de Kasım ve Aralık aylarında, 2018'de ise Ocak ve Şubat aylarında tarihin en yüksek aylık ticareti gerçekleşti. Bu dönemde Türkiye de aylık ihracatta rekorlar kırdı; 2017 yılında Ağustos, Ekim ve Aralık aylarında, 2018'de ise ilk 3 ayın tümünde tarihinin en yüksek ihracatını gerçekleştirdi.

Bunların yanında, geçtiğimiz günlerde yıllık dış ticaret verileri de açıklandı, dünya ticareti yüzde 10,6 artışla 17,7 trilyon dolar olarak gerçekleşti. Bu rakam küresel ticaretin en üst seviyesinin yaklaşık yüzde 7 altında kalıyor. Ancak 2015'teki yüzde 13'lük ve 2016'daki yüzde 3'lük daralmanın ardından tekrar yükselişe geçmesi sevindirici bir gelişme. İnanıyoruz ki “İhracatta Rekorlar Yılı” ilan ettiğimiz 2018'de dünya ticareti 19 trilyon doların üzerine çıkarak, Türkiye'nin ihracatı da 170 milyar doları aşarak yeni rekorlar kıracak.

Bu hedeflere ulaşmak için elbette rehavete kapılmadan yüksek tempolu şekilde çalışmaya devam etmemiz gerekiyor. Hükümetimizin ihracatçılara sunduğu desteklerin yanında, biz de Türkiye İhracatçılar Meclisi olarak çalışmalarımıza her yıl bir yenisini ekliyor, mevcut çalışmalarımızı da zenginleştiriyoruz.

Örneğin, altı yıldır düzenlediğimiz “Türkiye İnovasyon Haftası” etkinliğimize bu yıl girişimcilik başlığını da ekleyerek “Türkiye İnovasyon ve Girişimcilik Haftası” haline getirdik. 2016'da düzenlediğimiz “İhracat Zirvesi”nin kapsamını genişleterek “Türkiye İhracat Haftası” olarak yürütmeye başladık. Ayrı kategorilerdeki tasarım günlerini birleştirerek çok daha geniş kapsamlı olan ve çok daha büyük kitlelere ulaşabilen “Türkiye Tasarım Haftası”na dönüştürdük. “İhracat Pusulası” etkinliklerimizi ticaret heyetlerimizle paralel ilerleyecek şekilde kurgulayarak ürettikleri faydayı artırdık. 2016'da 19 ülkeye düzenlediğimiz ticaret heyetlerimizde 2017'de 28 ülkeye ulaştık. 2018'de ise bunu 30'a çıkarmayı kendimize hedef edindik. Tahran, Dubai, Chicago ve New York'ta “Türkiye Ticaret Merkezleri” açtık, bu yıl da Londra, Japonya, Endonezya ve Miami'de yeni merkezler açmayı planlıyoruz. 

Kısaca, 2017'de binlerce ihracatçıya ve girişimciye ilham vermek için, yeni girişimcilerimizi yurtdışına açılmaya teşvik etmek için büyük çaba gösterdik. Bu çabalarımızı 2018'de de artırarak devam ettireceğiz. Elbirliğiyle geleceğimizi inşa etmeye devam ederek önce 2018 hedefimize, ardından da Cumhuriyetimizin 100.yılında 2023 hedeflerimize ulaşacağız.

PAYLAŞ