Büyümenin yankıları devam ediyor

1 Eylül'de açıklanan yüzde 5,1'lik ikinci çeyrek GSYH büyüme verisinin ardından yabancı kuruluşların revizyonları Ekim ayında da devam etti. Geçtiğimiz ay üç büyük kuruluş -IMF, Dünya Bankası ve Fitch Ratings-  Türkiye'nin 2017 büyüme tahminlerini yükseltti. “Atılım Yılı” ilan ettiğimiz 2017 için ihracat hedefi 156,5 milyar dolara çıktı. Şimdiye kadar gelen veriler ışığında söyleyebilirim ki 156,5 milyar dolarlık hedefin üstüne çıkmamız da oldukça mümkün görünüyor. Bir diğer olumlu değişiklik de büyüme hedefinde gerçekleşti. Kısa sürede çok yol aldığımız bir gerçek. Ancak, bu büyüme ortamının sürdürülebilir olması için, önümüzdeki dönemde rehavete kapılmadan reform çalışmalarına devam etmemiz gerekiyor. Bu noktada 2018-2020 Orta Vadeli Program'da da teyit edilen çalışma konuları hedeflerimizin kilit unsurları olacak. Özellikle uzun zamandır yatay seyreden yüksek katma değerli, yüksek teknolojili ürün ihracatımızın yaygınlaştırılması ve toplam ihracattaki payının artırılması birincil önceliğimiz. Türk Lirası ile ticaretin toplam ticaret içerisindeki payının yükseltilmesi, geleneksel ürünlerin üretim ve ihracatının özel olarak desteklenmesi, e-ihracat uygulamalarının kullanımının artırılması, Gümrük Birliği'nin modernizasyonuna yönelik müzakerelerin başlatılması ve benzeri diğer maddeler bizim stratejimiz için de yol gösterici olacak.Önümüzdeki dönemde de Türkiye'de üretimde ve ihracatta yenilikçiliğin, dönüşümün bayrak taşıyıcıları olarak hareket etmeye devam edeceğiz. Her yıl gerçekleştirdiğimiz yirmiye yakın etkinliğimizi daha ileriye taşıyacak, asla yerimizde saymayacağız.

Bu yıl ikincisini düzenlediğimiz “İhracat Haftası 2017” programını bu ilkeler ışığında, geçen yıla göre daha geniş kapsamlı hazırladık. 3 gün süren etkinliğin ilk gününde Başbakanımız Binali Yıldırım ve Ekonomi Bakanımız Nihat Zeybekci ile birlikte Ekim ayı ihracat rakamlarını da açıkladık. İhracatımız artışına Ekim ayında da devam etti ve yüzde 15,6 artışla 13,5 milyar dolara ulaştı. Böylece Ekim 2017, tüm zamanların en çok ihracat yapılan Ekim ayı oldu. Bizim için önemli olan AB ve ABD gibi pazarlarla Rusya gibi sorun yaşadığımız pazarlardaki yükseliş de bizler için sevindirici oldu. Ayrıca, OVP hedeflerine ulaşmamıza da sadece 27,4 milyar dolar kaldı. İnşallah son iki ay bundan daha fazla ihracat gerçekleştirerek hedefi aşacağız.

Yine, İhracat Haftası dâhilinde, dünyanın 70 ülkesinden 700 ithalatçının katılımıyla, geniş kapsamlı bir alım heyeti düzenledik. Alım heyeti programı ile ihracatçılarımız, hedef ülkelerindeki satın almacılar ile B2B görüşme yapma fırsatına sahip oldu. Fas, Endonezya ve Singapur pazarlarını ihracatçılarımıza anlattık. Programımıza ilgili ülke Büyükelçileri, ticaret müşavirleri ile buralarda hâlihazırda ticaret yapan firmalar da katıldı. Bakanlarımızın katıldığı oturumlarda ihracatçılarımız sorunlarını ilk elden anlatma fırsatı buldu. Bizler için de oldukça hareketli geçen İhracat Haftası 2017'nin hemen ardından Kasım ayında Tasarım Haftası'nda, 6-9 Aralık tarihleri arasında da Türkiye İnovasyon ve Girişimcilik Haftası'nda tekrar buluşacağız.

Özetle, 3,1 milyon kişiye istihdam sağlayan 67 bin ihracatçının temsilcisi olarak 2023 hedeflerimize ulaşmak ve ihracatımızı istikrarlı ve sürdürülebilir şekilde artırmak için Ar-Ge, inovasyon, tasarım ve marka ekseninde yılmadan, yorulmadan çalışmaya devam edeceğiz. İnanıyoruz ki bütün bu girişimlerimiz ile 2023 hedeflerimizi hep birlikte yakalayacağız.

Bu sayfa 6 Kasım 2017 Pazartesi tarihinde yayınlanmıştır.
PAYLAŞ