“E-ticaret ile ihracatta sürekli ve kalıcı artış yakalayacağız”

Türkiye İhracatçılar Meclisinin (TİM) Ekonomi Bakanlığı himayesinde e-ticaret bilincini yaygınlaştırmak amacıyla düzenlediği zirvede, sektörün tüm süreçleri düzenlenen panel ve konferanslarda ele alındı.

Türkiye'nin Hindistan ile birlikte online alışverişin en çok arttığı iki ülkeden biri olduğuna dikkat çeken TİM Başkanı Büyükekşi, “Bu alanda potansiyelimiz yüksek. E-ticaret sadece ihracatçılarımızın yeni pazarlara ulaşmasını sağlamayacak. Hem ihracatta sıçrama göreceğiz hem de yeni firmalarımız ihracat ailesine katılacak. Böylece, sürekli ve kalıcı bir artış yakalayacağız” dedi.

 

Ekonomi Bakanlığı himayesinde ve Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin ana desteğiyle gerçekleştirilen Türkiye E-ticaret Zirvesi, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi'nin ev sahipliğinde Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ile sektörün uzman ve deneyimli isimlerinin katılımıyla gerçekleştirildi.

E-ticaret bilincini yaygınlaştırmak amacıyla sektörün bütün süreçlerinin masaya yatırıldığı zirvede, dünyada ve Türkiye'de e-ticaret, e-ihracat, e-dönüşüm ve entegrasyon, e-ticarette markalaşma, dijital pazarlama ve SEO gibi konular düzenlenen panel ve konferanslarda ele alındı.

Zirvenin açılış konuşmasını gerçekleştiren TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, teknolojik gelişmelerin ilerlemesi ve internet kullanımının yaygınlaşmasının küresel ticarete büyük bir ivme kazandırdığını, Dünya Ticaret Örgütü verilerine göre küresel ticaretin son 15 yılda yıllık ortalama yüzde 7 seviyesinde arttığını söyledi. Büyükekşi, “Ticaret kurallarının yeniden yazıldığı bu dönemde, Türkiye olarak asla geride kalmamalıyız. Bugün bir ticaret heyetinde ya da bir fuarda ulaşabileceğiniz müşteri sayısı sınırlı. Ancak bir e-ticaret sitesi vasıtasıyla milyonlarca potansiyel müşteriye ürünlerinizi tanıtma fırsatı buluyorsunuz” dedi.

 

Türkiye'nin online alışveriş potansiyeli yüksek

Geçen yıl online alışveriş oranının en çok arttığı iki ülkenin Hindistan ile birlikte Türkiye olduğuna dikkat çeken Büyükekşi, “Bu alanda potansiyelimiz oldukça yüksek. 67 bin ihracatçının temsilcisi olarak bizler, ihracatımızı nasıl daha fazla artırabiliriz gayreti içerisindeyiz. Buradan hareketle, çağın gereksinimlerini yakalayabilmek adına, firmalarımızın e-ticaret portallerinde daha fazla yer almalarını istiyoruz. E-ticaret, sadece ihracatçılarımızın yeni pazarlara ulaşmasını sağlamayacak. Hem mevcut ihracatçılarımızın ihracatında sıçrama göreceğiz hem de yeni firmalarımız ihracat ailesine katılacak. Böylece, sürekli ve kalıcı bir artış yakalayacağız” dedi. Hükümetin e-ticaret konusunda ihracatçılara büyük destek sağladığının da altını çizen Büyükekşi, “Artık ihracatçı firmalarımız dünyaca ünlü e-ticaret sitelerine üyelik masraflarının sadece yüzde 20'sini ödeyerek üye olabiliyorlar” diye konuştu.

Zirvede düzenlenen ve TİM Genel Sekreteri Dr. Halil Bader Arslan'ın moderatörlüğünü yaptığı E-Ticaret Destekleri konulu panelde, E-Glober CEO'su Orkan Aytulun, Kompass Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Pişkin ve Turkish Exporter Yönetim Kurulu Başkanı Ali Gazel konuşmacı olarak yer aldı.

E-Ticaret Zirvesi Fotoğrafları için Tıklayınız.

Bu sayfa 28 Nisan 2017 Cuma tarihinde yayınlanmıştır.
PAYLAŞ