Büyükekşi: “Bir Türk firması duygu odaklı mobil yazılım geliştirdi, bu örnekler çoğalmalı”

Türkiye İnovasyon Haftası'nın ilk gününe 17 bin kişi katıldı

Ekonomi Bakanlığı koordinatörlüğünde Türkiye İhracatçıları Meclisi'nin (TİM) düzenlediği 10 farklı ülkeden inovasyon gurusunu buluşturan Türkiye İnovasyon Haftası'nın açılış gününe 17 bin kişi katıldı.

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, rekabetin her gün daha çetin hale geldiği dünyada Türkiye'yi sadece inovasyonun öne geçireceğine dikkat çekerek “Bir Türk firması Duygu odaklı mobil uygulama yazılım projesi gerçekleştirdi. Bu program, paylaştıkları duygulara göre benzer mekanlarda insanları bir araya getiriyor. Böyle güzel örneklerin artmasını istiyoruz” dedi.

Tel Aviv Üniversitesi Girişimcilik Merkezi kurucusu Oren Simanian “İnovasyon için Türkiye'de eşsiz olan özelliği bulun. Turizm, medikal sektöründe doğal kaynaklarınıza bakın. İsrail'de çöl olduğu için güneş paneli, su olmadığı için tarıma çözümler bulduk. Sizi eşsiz ve farklı kılan elementi ortaya çıkarmanız lazım. Böylelikle yabancı sermayeyi ve ilgiyi üzerinize çekersiniz” dedi.

Ekonomi Bakanlığı koordinatörlüğünde Türkiye İhracatçıları Meclisi'nin (TİM) sürdürülebilir kalkınma yolunda yenilikçi çalışmaları desteklemek amacıyla düzenlediği 5. Türkiye İnovasyon Haftası ikinci günü İstanbul Kongre Merkezi'nde başladı. TİM'in ev sahipliğinde Arçelik, Çalık Holding, Sabancı Holding, Turkcell, Türkiye Ekonomi Bankası ve Türk Hava Yolları sponsorluğunda dün 17 bin kişiyi ağırlayan etkinlikte, ekonomiden bilime, spordan sinemaya birçok konu ele alınıyor.

Dünyanın 10 farklı ülkesinden fark yaratan profesyonelleri, sanayicileri, akademisyenleri ve öğrencileri buluşturmayı sürdüren Türkiye İnovasyon Haftası'na ikinci gününe TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi'nin ev sahipliğinde Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak ve ihracat dünyasının isimleri katıldı.

Açılış konuşmasını yapan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, beş yıldan bu yana düzenledikleri etkinlikte sanayi ile akademiyi, yaratıcılıkla tutkuyu, tecrübeyle vizyonu bir araya getirdiklerini ve dünyaca ünlü inovasyon gurularını ağırladıklarını belirterek “2012'de ilkini düzenlediğimizde etkinliğimize 15 bin kişi katılmıştı. İnovasyona ilginin yarattığı küçük dalgalar artık bir kasırgaya dönüştü. Ve geçtiğimiz yılki etkinliğimize tam 50 bin kişi katıldı. Dün de yaklaşık 17 bin kişilik katılımla, Türkiye İnovasyon Haftası'nın ilk gününü tamamladık” dedi.

Türk firması Duygu odaklı mobil yazılım geliştirdi

Türkiye'nin 2023 hedefine ulaşmanın yolunun katma değer ve inovasyondan geçtiğine işaret eden Büyükekşi, şunları söyledi:

“Katma değer artışının kilit noktası olan inovasyon, sadece şirketler için değil ülke stratejisi boyutunda da önem kazandı. Rekabet her geçen gün daha da çetin hale geliyor. İnovasyon bizi bu yarışta öne geçirecek en önemli faktör. Bugün bir güneş gözlüğü 50 dolara satılırken, Google'ın sanal gerçeklik gözlüğü Google Glass, 1.500 dolardan ön sipariş alıyor. Bu noktada biz de yılmadan çalışmaya devam etmeli ve geleceğin teknolojilerini yaratacak bilinç ve birikime erişmeliyiz. Türkiye'yi ancak bu şekilde geleceğe taşıyabilir ve inovasyon alanında önde gelen ülkelerden birisi yapabiliriz. Hz. Mevlana, 'Aynı dili konuşan insanlar değil, aynı duyguları paylaşan insanlar anlaşırlar' demiş. Yani her mekanın bir ruhu olduğu gibi her ruhun da içinde bulunmaktan tatmin olduğu bir mekan vardır. Mekan vekildir, duygu ise asildir. Bu anlayışla firmalarımızdan bir tanesi Duygu odaklı mobil uygulama yazılım projesi gerçekleştirdi. Bu program, paylaştıkları duygulara göre benzer mekanlarda insanları bir araya getiriyor. İşte böyle güzel örneklerin sayısının artmasını istiyoruz.”

“Türkiye'de eşsiz olan özelliği bulun ve ortaya çıkarın”

Tel Aviv Üniversitesi Girişimcilik Merkezi kurucusu Oren Simanian “İnovasyon için Akademi, Hükümet ve Özel Sektörün İş birliği” konferansında inovasyon için Türkiye'nin eşsiz olan özelliğinin bulup ortaya çıkarılması tavsiyesinde bulundu. Simanian, “Şans, fırsat karşınıza çıkınca hazırlıklı olmakla ilgilidir. Girişimci olmak için cesur olun. Türkiye'de eşsiz olan özelliği bulun. Bu çok önemli. Doğal kaynağınız nedir? Turizm, medikal sektörü olabilir. Örneğin İsrail'de çok fazla doğal kaynak yok. Çöl olduğu için güneş paneli, su olmadığı için tarım için çözümler kurduk. İhtiyaç, bütün icatların annesidir. Sizi eşsiz ve farklı kılan elementi ortaya çıkarmanız lazım. Her ekosistemin kendine ait bir markası olması lazım. Böylelikle yabancı sermayeyi ve ilgiyi üzerinize çekersiniz” diye konuştu.

Dünya nüfusunun 2050 yılında 10 ila 11 milyar olacağına işaret eden Simanian, “Gelecekte en büyük sorun ne su ne de gıda olacak. Sorun işsizlik olacak. En zor şey sabah uyanmak ve hiçbir şey yapmamak, aynaya bakıp ben işsizim demek olacak. Artmakta olan rekabet konusunda Hükümet ve özel sektörün bir arada çalışması ve insan kaynakları faktörünü doğru yönetmesi gerekiyor” dedi.

Etkinlikte TİM ve Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) iş birliğinde düzenlenen Shell Eco-Marathon Yarışması'nın ödülleri de verildi. En az enerji tüketimi yapan araçları tasarlayan öğrencilere sekiz kategoride dağıtılan ödülleri Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ve OİB Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu ve Shell Türkiye Başkanı Ahmet Erdem verdi. 

Bu sayfa en son 9 Aralık 2016 Cuma tarihinde güncellenmiştir.
PAYLAŞ