Antalya - Almanya

Antalya Hedef Pazar Almanya toplantısı Antalya'da ihracatçıların katılımıyla gerçekleşti. Toplantıda ihracatçılara Almanya pazarındaki fırsatlar ve Almanya pazarına girişte dikkat edilmesi gereken hususlar aktarıldı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) bünyesindeki TİM Akademi tarafından hayata geçirilen '10 İl 10 Ülke Projesi'nin 'Antalya Hedef Pazar Almanya' konulu beşinci toplantısı, Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) ve Antalya Organize Sanayi Bölgesi (OSB) işbirliğiyle OSB Atatürk Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi. Toplantıya TİM Başkan Vekili Mustafa Çıkrıkçıoğlu, BAİB Başkanı Mustafa Satıcı, AOSB Başkanı Ali Bahar, Döşemealtı Kaymakamı Mehmet Baygül, ihracatçılar, sanayiciler ve davetliler katıldı. İki oturum halinde düzenlenen toplantılarda konuşmacılar Almanya pazarındaki fırsatlar, Almanya pazarına ihracatta dikkat edilmesi gereken hususlara değindi.

ALMANYA, ANTALYA'NIN EN ÇOK İHRAÇ ETTİĞİ ÜRÜNLERE CİDDİ ANLAMDA TALEP GÖSTERİYOR

Toplantının açılış konuşmasını yapan TİM Başkan Vekili Mustafa Çıkrıkçıoğlu, Antalya'nın geniş bir yelpazede üretim gerçekleştirdiğini ifade ederek, “Antalya, yatırımlarda olduğu kadar ihracatta da önemli ilerlemeler kaydeden bir ilimiz. 2005 yılında bu yana Antalya'nın ihracatı yaklaşık 3 katı artış gösterdi. Aynı dönemde Antalya'nın ihracatçı sayısı 2 katından fazla artarak 1.134'e ulaştı. Bu rakamlarla, Türkiye'de en fazla ihracatçıya sahip 7. ilimiz oldu” dedi. 10 il 10 ülke kapsamındaki seminer dizilerinin beşincisinin Antalya'da gerçekleştiğini kaydeden Çıkrıkçıoğlu, “Sizler için hedef pazar: Almanya. Antalya'nın ihracatındaki ürün gruplarını ve Almanya'nın ithalat yapısını inceledik. Antalya'nın ihracatının üçte birinden fazlasını meyve ve sebze sektörleri oluşturuyor. Bu sektörlerde Antalya, Türkiye'de öncü illerimizden. Almanya'nın dünyadan ithalatında ise bu ürünler için yaklaşık 16 milyar dolar seviyelerinde. Bu da demek oluyor ki, Almanya'nın, Antalya'nın en çok ihraç ettiği ürünlere ciddi anlamda talep gösteriyor” diye konuştu.

BİR SONRAKİ AŞAMA İŞ GÖRÜŞMELERİ

Antalya ihracatında Almanya'nın %8 payla üçüncü sırada yer aldığını açıklayan Çıkrıkçıoğlu, Rusya'nın ise %19 payla birinci sırada olduğunu söyledi. Çıkrıkçıoğlu, “Dolayısıyla Antalyalı ihracatçılarımızın Almanya pazarına da yönelmelerini doğru olacağına inanıyoruz. Çünkü bir pazara önemli oranda bağlı olmanın olumsuz sonuçlarını bu sene yaşadık. Rusya pazarında yaşadığımız sıkıntılar Antalyalı ihracatçılarımızı diğer illerimize göre daha fazla etkiledi. Dolayısıyla, Antalyalı ihracatçılarımızın ihraç pazarlarını çeşitlendirmeleri gerekiyor. Almanya ise bu çeşitlendirmede en önemli durakların başında geliyor” dedi. Çıkrıkçıoğlu konuşmasının son bölümünde toplantı ve sonrasındaki çalışmalarla ilgi bilgi verdi: “Almanya pazarındaki riskler ve fırsatları değerlendirip, sizlere Almanya'ya ihracat yapma konusunda pratik öneriler sunacağız. Önümüzdeki dönemde Antalyalı işadamlarımızı Almanya'ya götürmeyi planlıyoruz. Benzer şekilde Almanya'dan da alım heyetlerini Antalya'ya getirerek, Almanyalı iş insanlarını Antalyalı ihracatçılarla buluşturacağız. Böylelikle, iki ülke arasındaki ticari işbirliğini en üst düzeye taşımak için çabalayacağız” dedi.

BÖLGE İHRACATI 15 YILDA 11 KAT ARTTI

BAİB Başkanı Mustafa Satıcı ise konuşmasının ilk bölümünde Batı Akdeniz ihracatının son 15 yılda sergilediği başarılı grafiğe değinerek başladı. Satıcı, “Batı Akdeniz ihracatı 2000 yılında 111.6 milyon dolardı. İhracatçılarımızın dünyanın dört bir yanında gerçekleştirdiği özverili çalışmalarla bu rakam 2015 yılında 1.3 milyar dolara yükseldi. Geride kalan 15 yılda ihracatımızı 11 kat artırdık. Şimdi de Batı Akdenizli ihracatçılar olarak yeni bir başarı hikayesi yazmayı, ihracatımızı 2023 yılında 5 milyar dolara çıkarmayı amaçlıyoruz. Bu büyük hedefe ulaşmak için her zamankinden daha fazla performans sergilememiz, alışılmışın dışında çalışmalar yapmamız gerekiyor. Ekonomi Bakanlığımızın liderliğinde, Türkiye İhracatçılar Meclisimiz (TİM) tarafından başlatılan 10 İl 10 Ülke projesi, 2023 hedeflerimize ulaşmada önemli rol oynayacaktır” dedi.

ALMANYA'YA İHRACAT YARI YARIYA ARTTI

Batı Akdeniz'den Almanya'ya yapılan ihracat rakamlarına da değinen Satıcı, “Almanya, uzun yıllardır ihracat yaptığımız bir ülke.  Almanya'ya ihracatımız bu yıl yüzde 55 artışla 114 milyon dolara ulaştı. Ancak Antalya'nın potansiyeli, Almanya'nın dinamik yapısı dikkate alındığında bu rakam düşük. Antalya Hedef Pazar Almanya Toplantısı ile potansiyeli harekete geçirmeyi hedefliyoruz. TİMAKADEMİ tarafından organize edilen ve ihracatımızda en fazla paya sahip olan kentlerle ülkelerin eşleştirildiği “10 İl 10 Ülke” Projesi, 2023 hedeflerimize ulaşmada nokta atışı yapacaktır. Antalya Potansiyelini Keşfediyor, Antalya Hedef Pazar: Almanya toplantısı, Batı Akdeniz'den 2023 yılında 5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirmede önemli bir kilometre taşı olacaktır. Bölge ihracatımızın lokomotifi yaş meyve sebze ve doğaltaştır. Ancak bölgemizden ayrıca kimya, ağaç ve orman, çimento, iklimlendirme, hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar, tekstil, demir ve demir dışı metaller, büyük ihracat potansiyeline sahip olan sektörlerdir” diye konuştu. Almanya pazarında başarılı olmak için üretimde teknolojiyi kullanmanın, verimli işleyen bir AR-GE sistemi oluşturmanın, markalaşmanın, hep yeniliklere imza atarak tercih sebebi olmanın önemine değinen Satıcı, “Bir araya gelerek güzel bir başlangıç yaptık. Bir arada durarak ilerleyeceğiz ve birlikte çalışarak hedeflerimize ulaşmayı başaracağız. Yapmamız gereken sadece ve sadece birikimimizi modern çağın gerektirdiği unsurlarla harmanlamaktır” dedi.

ALMANYA ANTALYA İÇİN DEĞERLİ

Antalya Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bahar ise “Bölgemiz, Türkiye'deki diğer organize sanayi bölgeleri içerisinde Ekonomi Bakanlığı desteği ile ihracat odaklı “Sektörel Ticaret Heyeti” programlarını başarıyla hayata geçiren ilk organize sanayi bölgesidir. Şu ana kadar 8 ana sektörümüzdeki sanayicilerimiz ile birlikte Almanya, İtalya, Fransa, İran, Birleşik Arap Emirlikleri, Tanzanya, ABD gibi ülkeleri ziyaret edip sanayicilerimizin ülke sanayicileri ile yüz yüze görüşmeler yapmasını sağladık ve yeni ihracat kanalları oluşturmaya çalıştık. Sanayicilerimiz seyahatlerin birçoğundan yeni anlaşmalar yaparak döndü. Sanayicilerimizin ihracatına verdiğimiz destek sadece bu programlar ile sınırlı değil. Kurduğumuz dış ticaret birimi ile katılımcılarımızın ihracat hareketlerine her anlamda katkı sağlamak için çalışmalarımıza ara vermeden devam ediyoruz. Türkiye'nin en temiz ve en çevreci organize sanayi bölgesiyiz. Bu anlamda Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızdan aldığımız birincilik ödüllerimiz var. Bu gururu sanayicisi ile birlikte yaşamış ve temsil etmiş bir organize sanayi bölgesi olmaktan ve TİM Akademi ile birlikte böylesine önemli bir programa imza atmaktan son derece mutluyuz. Almanya bizim için çok değerli bir ülke. Tarihsel dostluğumuzun yanı sıra Türkiye'ye, Antalya'mıza Avrupa'dan en çok misafirin geldiği ve ihracatımızın en yüksek olduğu ülke Almanya. Biz burada sadece bölgemizi değil kentimizi de temsil ediyoruz. Üretim, sanayi ve ihracat odaklı bu toplantının herkese fayda getirmesi dileklerimle başarılar diliyorum” dedi.

ANTALYA'YA DESTEĞE DEVAM EDECEKLER

Antalya Hedef Pazar Almanya Toplantısı; HALKBANK ve VODAFONE, UPS, Coface Sigorta, Global Connection Uluslararası Medya ve Turkish Time Dergisi sponsorluğunda gerçekleşti. HALKBANK Antalya Bölge Koordinatörü RIfat Ertuğ KOÇ;  toplantıda yaptığı konuşmada, “Antalya için önem arz eden turizm sektörü 2016 yılında sıkıntılı bir sezon geçirmesinden dolayı iş birliği içinde olduğumuz firmalarımıza finansal desteğimiz ve sağladığımız kolaylıklar devam etmektedir.  30 şubemizle hizmet verdiğimiz Antalya'da yerel ekonominin en güçlü destekleyicilerinden biri olmanın gururunu yaşıyoruz. KOBİ kredilerinin dâhil olduğu ticari kredilerde Antalya ilindeki pazar payımız  da yaklaşık %  18,50'ye ulaşmıştır” dedi.

ANTALYALI ŞİRKETLER DİJİTALLEŞİYOR

Vodafone Türkiye Kurumsal Pazarlama Direktörü Onur Gargılı ise “Türkiye'nin sürdürülebilir büyüme ve ekonomik kalkınma hedeflerine erişmek için ihracat kapasitesini artırması gerekiyor. 2020 yılına geldiğimizde, tamamen dijitalleşmiş bir ihracat ortamıyla karşılaşacağız. Veri depolama kapasitemizi her ay iki katına çıkarırken, bağlantılı ve akıllı cihazlarla üretimde 7/24 verimlilik sağlayacağız. Bugün ticarette tüm dünya rakibimiz. Uluslararası mobiliteyi sağlamamız gerekiyor. Bütün bunların çözümü ise Dijital Dönüşümde yatıyor. Dijital Dönüşüm, dünyanın her yerinde '%100 Yarına Hazır İhracatçı' olmayı beraberinde getiriyor. Yarına hazırlanan bir ihracatçının uluslararası mobil internet kullanması, akıllı cihazlar ve bulut depolama sayesinde bilgiye her yerde ulaşması, üretiminin verimliliği için teknolojik çözüm kullanması gerekiyor. Bunun ilk adımı ise Dijitalleşme Endeksi'nin hesaplanmasından geçiyor. İşletmeler, www.yarinahazirim.com sitesini kullanarak, Vodafone kullanıcısı olsun veya olmasın, hiçbir ücret ödemeden Dijitalleşme Endeksi'ni hesaplayabiliyor. Vodafone olarak, Türkiye'deki şirketlerin iş yapış şekillerini iyileştirecek ve onlara verimlilik katacak teknoloji çözümlerini global gücümüzün de desteğiyle müşterilerimize sunuyoruz. Hedef pazar Almanya'ya Türkiye'den ihracat yapan işletmelerin Dijitalleşme Endeksi'nin %59 olduğunu görüyoruz. Yarına Hazırım Platformu'nda Antalyalı şirketlerin de dijitalleşme haritasını çıkarmak üzere 828 Antalyalı şirkete ulaştık. Antalyalı şirketlerin Dijitalleşme Endeksi'ni %52 olarak hesapladık. Bu şirketlere teknoloji koçluğu hizmeti veriyoruz. Teknolojiden faydalanarak bunu daha üst seviyelere taşımak, dolayısı ile hedef pazardaki rekabette daha güçlü olmak mümkün. İhracatın gelişmesi için çalışan ve Türkiye ekonomisine güç katan Antalya'daki tüm girişimcileri Almanya gibi önemli bir pazara açılmaya davet ediyoruz. Vodafone Türkiye olarak, teknik ve global bilgi birikimimizi ve deneyimimizi harmanlayarak Antalya'daki ihracatçı firmaları desteklemeye hazırız” şeklinde konuştu.

 

 

İlgili Fotoğraflar

Bu sayfa 15 Şubat 2017 Çarşamba tarihinde yayınlanmıştır.
PAYLAŞ