Heide McBride: Üretim Evlere Ulaştı

TİM İnovasyon Haftası'nda konuşma yapan Boeing Dreamliner/ Teague Araştırma ve Strateji Direktörü Heide McBride ile geleceğin tasarım trendlerini konuştuk

Sivil havacılığın çok katı sınırları var. Sivil havacılık endüstrisi hakkında öngördüğünüz yapıcı yaklaşımlar nelerdir?

Aslına bakılırsa tüm dünyada havacılık büyüyor. Havayolları endüstrisinin işi aralıklarla ve yüksek düzenlemelerle zorlaştırılsa da geniş ölçekte servis modellerine yetecek uçak platformları geliştirmemiz gerekiyor. Bu hem herkese açık olmayan birinci sınıf süitleri sunan hem de uçağı düşük ücretli yerlerle dolduran havayolları şirketlerini kapsıyor. Ayrıca yeni servis ve iş modellerinin havayolları için yeni pazarlar ve yolcularla ortaya çıkacağını umuyoruz. Esnek bir şekilde bu yelpazedeki deneyimleri destekleyen ve havayollarının yenilik oranlarına ayak uydurmasına imkân kılan çözümler tasarlamamız gerekiyor. Bu da uçağa konan teknolojiyi düşünmemiz gerektiğini ve bunun da hangi oranda yenileceğini bilmemiz gerektiği anlamına geliyor. Havayolları şirketler uçuştan önce, uçuş esnasında ve uçuştan sonra ek gelir sağlamak için yollar arıyor. Birçok havayolu yolculara seyahatlerini optimize etmelerine ve kendilerine göre ayarlamalarına imkân sağlayan fırsatlar üzerinde çalışıyor, bunları deniyor. Havayollarına bu ek ürünleri geliştirmelerini ve dağıtmalarını sağlayan yeni servis ve teknoloji platformları ortaya çıkacaktır.

Endüstriyel tasarımda hangi yeni trendler aklınıza geliyor? Özellikle hangi endüstrilerde daha çok yenilik beklemeliyiz?

Tasarımın geleceğini etkileyen bir takım trendler de var. Bunlardan en görünür olanı sayısı hızlıca katlanan ekranlı cihazlar ve bu artışla birlikte bu ekranları geliştiren deneyimleri belirleme ihtiyacı. Öyle gözüküyor ki, bugün nerdeyse her şeyin bir arabirim öğesi var. Bu da sağlıktan yazıcılara (matbaa) yazıcılardan eğitim araçlarına farklı kategoriler için yeni iş modelleri açıyor. Artık günümüzde şirketler interaktif deneyimler ortaya koyulduğunda talep edilen inovasyon oranlarını yansıtan yeni yeterlilikler, süreçler ve metrikler geliştirmeli. Maker kültürü,3 boyutlu basımda da temsil edilen ve teknolojiye de uygulanan kendin yap zihniyeti erken evrelerindeler ama gelecekte tasarıma ve imalata dair farklı bir yaklaşım olacağını öngörür nitelikteler. Kişisel yazıcıların çıktığı zamanı hatırlayın. Biz şu anda üretimin evlerimize ulaştığı ve şirketlerin yaratıma olanak veren araç ve platformları sağladığı bir gelecek görebiliyoruz.

PAYLAŞ