TİM ve Alibaba.com'dan işbirliği arayışı

Alibaba.com ve firmanın Türkiye'deki iş ortağı; Diyalogo tarafından düzenlenen "Alibaba. com Türkiye Üye Günü” toplantısı, Türkiye İhracatçılar Meclisi  Başkanı Mehmet Büyükekşi'nin katılımıyla İstanbul'da gerçekleşti. 

Bu sene ilki gerçekleşen toplantıya, Başkan Büyükekşi'nin yanı sıra Alibaba.com Uluslararası Tedarikçi Gelişimi ve Satış Direktörü Timothy Leung ve Logo Grup Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut da katıldı. Toplantıda; Alibaba.com Uluslararası Tedarikçi Gelişimi ve Satış Direktörü Timothy Leung, uluslararası alıcıların satın alma uygulamaları ve KOBİ'lerin şirketlerini uluslararası ticarete  nasıl hazırlamaları gerektiğiyle ilgili bilgiler aktarırken, TİM Başkanı  Mehmet Büyükekşi de ihracatçılarımızın yer aldığı buyfromturkey.com ile Alibaba. com arasında gerçekleşmesi muhtemel işbirliği hakkında açıklamalarda bulundu. Türkiye'nin güncel ithalat verilerini ve büyüme hedeflerini katılımcılarla paylaşan Büyükekşi, konuşmasında; aynı zamanda KOBİ'lerin Türk ekonomisine olan katkısından ve Türk hükümetinin KOBİ'lere ihracat kabiliyetlerini artırmaları için verdiği desteklerden bahsetti.  

 

İnovatif olmayan, oyun dışı kalıyor

 

Bilgi ve iletişim teknolojilerinin akıl almaz bir hızla değiştiği bu günün dünyasının, etkinliğin önemini artırdığını vurgulayan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, "Uluslararası ticaret ve yatırımlar serbestleşiyor. Küreselleşme baş döndürücü bir hızla ilerliyor. Ülkeler arasında ticarette kıyasıya bir rekabet yaşıyor. Yeni küresel üretim süreçleri, girişimci ve inovatif pazarlama stratejilerinin önemini artırıyor. Bilgi teknolojisi ve nitelikli beşeri sermayesini teknolojik güçle birleştiren ülkeler bir adım öne çıkıyor. Verimliliği geliştirecek, rekabetçiliği artıracak düzenlemeler yakından takip ediliyor. Bu yüzden diyoruz ki 21. yüzyıl ekonomisi yenilik, inovasyon ve hız odaklı bir yüzyıl olacak. Ticarette inovatif olmayan, oyun dışı kalıyor. Artık oyunun kuralı bu” şeklinde konuştu. Türkiye'nin de bu değişim rüzgârına sırt çevirmediğini ifade eden Büyükekşi, tam tersine ülkemizin, bu değişim dinamiğinin merkezinde yer aldığını söyledi.

Ürün almaya başladık

 

Türkiye ihracatının, son 10 yılda önemli bir dönüşüm ve yükseliş yaşadığını belirten TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, şu açıklamalarda bulundu: "55 bin dinamik ihracatçıdan aldığı güçle, 2011 yılında Türkiye'nin ihracatı 135 milyar dolara yükseldi. Girişimci ihracatçılarımız, 2011 yılında; 30 ülkeye 1 milyar doların üzerinde, 47 ülkeye 500 milyon doların üzerinde, 101 ülkeye 100 milyon doların üzerinde ihracat yaptı. 2011 yılında; tüm Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerine yaptığımız ihracatın payı yüzde 25'e, Asya'ya yaptığımız ihracatın payı yüzde 8'e yükseldi. Dinamik ihracatçılarımız bizim için yeni pazarlara açılıyor, ihraç pazarlarını çeşitlendiriyorlar. Artık aşıladığımız meyve ağaçları, ürün vermeye başladı. Bu yılın ilk beş ayında ihracatımız yüzde 10.5 artış gösterdi. Bugün itibariyle ihracatımız 63.5 milyar doları aştı. İhracatımız, tüm dünyada hissedilen Avrupa'daki krizin etkisine rağmen, yeni ihraç pazarlarımızda yükselmeye devam etti.”Bu yıl 150 milyar dolar ihracat gerçekleştirmeyi hedeflediklerini açıklayan Başkan Büyükekşi, 2023 Türkiye İhracat Stratejisi'nin devlet belgesi haline geldiğini söyleyerek, "Türkiye'de ilk defa bir sivil toplum kuruluşu uzun vadeli bir strateji planı yaparak 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefledi. Bu hedefi başaracağına yürekten inandı” ifadesini kullandı. 2023 Türkiye İhracat Stratejisi'nin, teknoloji, inovasyon, Ar-Ge ve yenilikçi girişim üzerine odaklandığını belirten Büyükekşi, 2023 yılında; 1.1 triyon dolar dış ticaret hacmine ulaşarak, dünya ihracatından yüzde 1.5 pay almayı hedeflediklerini kaydetti. Bu hedefler doğrultusunda; İhracatçılarımızın,  yeni pazarlar bulmak, yeni müşterilere ulaşmak için artık elektronik ortamda e-pazaryerlerini tercih etiğini belirten Büyükekşi, şöyle devam etti:  "Çünkü elektronik pazaryerleri hem ihracatçıların ihtiyaçlarına her geçen gün daha fazla cevap verebilecek hale geliyor hem de ihracatçı firmaların kendilerini daha iyi tanıtmalarını sağlıyor. Elektronik pazaryerleri, ihracatçı firmalara daha fazla katma değer yaratıyor. İhracatçı firmaların markalaşmasına katkı sağlıyor. Biz de bu noktada, bütün ihracatçılarımızın bulunduğu buyfromturkey.com portalına yeni bir çehre veriyoruz. 

Bu yeni çehresiyle portalımızı hayata geçiriyoruz. İhracatçılarımızın yurtdışına açılmalarını daha farklı bir boyuta taşımak istiyoruz. Alibaba.com ve buyfromturkey.com arasında işbirliği yapılabileceğini düşünüyoruz. Böyle işbirliklerinin e-tanıtım ve e-ticaret alanında taraflara büyük imkânlar kazandıracağına inanıyoruz.”

KOBİ'lere ‘Altın Teklif'

Alibaba.com Uluslararası Tedarikçi Gelişimi ve Satış Direktörü Timothy Leung, Alibaba.com'un Türk üye sayısının üç yıldır hızla artığına vurgu yaparak, "Türkiye'deki iş ortağımız Diyalogo'nun Türk üyelerimizin ihtiyaçlarını anlamak ve çözüm üretmek konusunda etkin bir tecrübesi var” dedi. Yaklaşık 400 bin adet üyelerinin ihtiyaçlarına ve taleplerine, birlikte yerel hizmet sunduklarını kaydeden Leung, şu açıklamalarda bulundu: "Ayda iki kere düzenlenen seminerlerle, yeni gold üyelerimize e-ticaret operasyonlarını geliştirmeleri, şirketleri ve ürünlerini pazarlayarak uluslararası alıcılarla iletişime geçebilmeleri için eğitimler sunuyoruz. Üyelerimize, ürünleri için doğru anahtar kelime seçimiyle daha iyi alıcı sonuçları bulabilmelerinin önemi konusunda seminerler veriyoruz.  Satış performansları doğrultusunda gold üyelerimize detaylı analizler sunarak, ürünlerini uluslararası pazarlarda daha iyi pazarlayabilmelerinin yolunu gösteriyor, kişisel tavsiyelerle uluslararası alıcılardan gelen talepleri artırmalarını sağlıyoruz. Altın Teklif hizmeti, tedarikçiler ve alıcılar arasında daha efektif bir köprü kurmayı amaçlıyoruz. Alibaba.com'un Altın Teklif kanalıyla, detaylı ürün bilgilerini belirttikleri taleplerini gönderdiklerin de istenilen ürün ve teknolojiye sahip gold üyeler, Alibaba.com üzerinden tekliflerini sunabiliyorlar. Altın Teklif, Alibaba.com'un gelen taleplerin gerçekliğini önceden kontrol ederek onaylamasıyla, Türk tedarikçiler için yüksek kaliteli ve hedefteki alıcıların bulunması için ek kaynak oluşturuyor.”

e-ticarette bir sonraki aşama 

Türkiye'de ortaklık içinde oldukları Alibaba.com ile üç yıldır başarılı bir şekilde ortaklaşa çalıştıklarını belirten Logo Grup Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut, Alibaba. com ve Logo Grup'un dünyada  bir  ilki gerçekleştirmek üzere olduğunu açıkladı. Tekbulut, B2B e-ticaretin büyük iki şirketi olarak, ortak teknoloji geliştirdiklerini söyleyerek  bundan sonra Alibaba.com'un, Logo programlarının bir çeşit uzantısı olarak çalışabileceği gibi Logo'nun Alibaba.com'un tamamlayıcı bir parçası haline geleceğini de söyledi. Gelinen bu noktanın, e-ticarette bir sonraki aşamayı teşkil ettiğini aktaran Tekbulut, böylece e-ticaret'in, gündelik iş süreçlerinin ayrılmaz bir parçası haline geleceğini sözlerine ekledi. Tekbulut şöyle devam etti; 

‘Bu işbirliğimizle başta Türkiye olmak üzere, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Balkanlar ve Orta Asya'da faaliyet gösteren Logo müşterileri, dünya pazarlarına kolaylıkla açılabilecek. Böylece, ihracatta daha etkin olabilecekler.” 
PAYLAŞ