Büyükekşi: Değişen Türkiye algısı İstanbul Shopping Fest ile hız kazanacak


Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi, İstanbul shopping Fest'in tüm dünyaya Türkiye'nin perakende gücünü gösterdiğini belirterek, "Yurtdışından gelen turistlerle birlikte Türkiye'nin algısı değişiyor. Değişen algı, bu festival ile hız kazanacak" dedi.
TİM Başkanı ve İstanbul Shopping Fest Platformu Başkanı Büyükekşi, ISF bilgilendirme toplantısında yaptığı konuşmada 1 haftası tamamlanan organizasyonun getirdiği sonuçların çok olumlu olduğunu ve katılan firmaların cirolarını en az yüzde 50 artırdıklarını söyledi. Türkiye'nin ihracat ve üretimini markaların yeni boyutlara taşıdığını kaydeden Büyükekşi şunları söyledi:
"Kurduğumuz TİM Yurtdışı Perakende Kurul'u öncü oldu. İstanbul Shopping Fest'i hayata geçirmek için kolları sıvadık. 18 Mart'ta startı verdik. Bugün İstanbul Shoppingfest başlayalı tam 1 hafta oldu. Aldığımız sonuçlar çok olumlu. Bu festivale katılan firmalar cirolarını en az yüzde 50 arttırdılar. Bu da projenin ne kadar başarılı olduğunu gösteriyor.

Biz firmalarımızın markalaşma ve perakende gücüne güveniyoruz. Türkiye'nin ihracatını ve üretimini markalarımız dönüştürüyor. Bizi tedarikçi olmaktan çıkarıp doğrudan müşteriye ulaştırıyorlar. 2023 yılındaki ihracat hedefimize elbette markalarımızla ulaşacağız.

Şirketlerimiz sadece iç pazarda değil, dış pazarlarda da büyük bir markalaşma atağına geçtiler. Artık Türk malını, kendi markamızla yurtdışına satabiliyoruz.

Yurtiçinde olduğu gibi yurtdışı perakende de büyük bir atılım gerçekleştirdik.
Firmalarımız adım adım dünya markaları olma yolunda ilerliyorlar. Biz de, buradan esinlenerek, firmalarımızın gücü ile İstanbul'un marka gücünü bir araya getirmeye karar verdik.

İstanbul gerçekten çok farklı bir şehir.
Doğu ile Batı, eski ile yeni, modern ile gelenek, binlerce yılın tarih ve kültür birikimi ile İstanbul'da birleşiyor. Biz de bu sinerjiyi ülkemizin marka gücüyle birleştirdik. Ortaya İstanbul Shopping Fest çıktı.

Bu festival ile tüm dünyaya hem İstanbul'un hem Türkiye'nin perakende gücünü gösteriyoruz.
Yurtdışından gelen turistler ile birlikte Türkiye algısı değişiyor. Değişen algı, bu festival ile hız kazanacak.

İstanbul modanın, tasarımın, perakendenin, alışverişin merkezi olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Bu festival bu yolculuğun çok önemli bir durağı.

Bu projenin Türkiye'ye ve İstanbul'a büyük yararlar sağlayacağına inanıyorum. Bu projeye destek veren tüm kurumları, sponsorları ve bu festivale katılan firmaları bir kere daha tebrik ediyor, saygılar sunuyorum."
PAYLAŞ